KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 9, 2008

Petronas bayar 700 billon kepada kerajaan Persekutuan?

 tranungkite - [...] Persolannya dimana wang atau pitis PETRONAS kurang lebih ringgit Malaysia tujuh ratus bilion, (RM700 billion dari tahun 1974 hingga 2008),dibelanjakan?. Pada era Tun Mahathir dan era Datuk Abdullah Badawi jadi Perdana Menteri Malaysia yang rakus guna wang PETRONAS yang berjumlah kuarang lebih RM700 billion (1974 hingga 2008).

Dengan kata lain pemboros dan membina projek yang kurang memberi kesan kepada ekonomi dan kesan jangka panjang kepada semua rakyat Malaysia umumnya. Hanya bermegag tertinggi didunia, terpanjang didunia, termodern didunia, oarng pertama tawan selat, orang dan wanita petama duduk kutut utra dan selatan, oarang asia petama melancong keangkasa, pcah rekod dan buat rekod. Tapi "in-put" pada rakyat biasa tiada dan melopong. Digula-gula dengan wang ehsan dan bayar RM50-RM100 kepada penyokongnya lima tahun sekali.

Cuba kita tanya Pak Menteri dimana wang PETRONAS yang dimiliki oleh kerajaan persekutuan sebanyak RM700 Bilion dibelanjakan atau dihabiskan?. Yang boleh jawap TUN MAHATHIR dan DATUK ABDULLAH BADAWI SENDIRI. ...selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive