KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 15, 2008

WANG ROYALTI MINYAK DIKEMBALIKAN DENGAN BERSYARAT?

tranungkite - [...] Mengikut lapaoran yang diterima Dato' Ahmad Said menteri besar Terengganu berkat perdana menteri Malaysia Datuk Abdullah Badawi telah bersetuju kembalikan wang royalti Petronas kepada kerajaan Terengganu sebanyak 5%.

Wang Royalti Petronas 5% telah dibekukan September 2000, yang mana telah menyalahi Akta Petroleum 1974. Sampai sekarang wang royalti minyak tidak masuk dalam akuan kerajaan Terengganu sebanyak RM7.3 billion.

Dalam ruang fikir sejenak timbul bermacan andaian bagaimana wang royalti Petronas RM7.3 billion dibelanjakan timbul persoalan dan seribu tomohan oleh rakyat dan dipersoalkan oleh Dato' Ahmad Said sebaik saja menjadi memteri besar Terengganu selepas melalui tribulasi yang trajis hingga membawa menghina Sultan memerintah negeri, dan secara kebetulan menjadi YDA Malaysia.

Namun dalam mengembalikan semula wang royalti 5% kepada kerajaan Terengganu mengikut sumber yang tepat Datuk Adullah Badawi meneliti dan mengaji semula syarat dan BERSYARAT?. Jadi rakyat nak tahu apa syaratnya yang perlu ditelilti. Tak betulkah syarat yang telah dipersetujui oleh kerajaan negeri dan petronas ?. Mengapa bersyarat pula dan mengaji syarat-syarat perjanjian?. ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive