KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 17, 2008

Antara 1998 dan 2008

Tak lama, baru 10 tahun. Masa tu aku muda, sekarang mungkin aku tua sikit. Tapi masih segar dan ingat tentang sejarah perjuangan REFORMASI 1998. Memang hebat. Sekarang, kawan kawan berkumpul semula setelah PKR menang di dalam PRU 12.

Perhimpunan di Masjid Negara ... ribuan rakyat berarak dan di gempur oleh FRU dan polis. Maka banyak lah kenangan di tendang, kroyok, terajang dan sebagainya. Tapi tahun ini ..... bagaimana?

Semalam .... Anwar di tangkap, Raja Petra akan menyusul. REFORMASI 1998, antara penyokong dan seorang pemimpin. Siapa Raja Petra ketika itu? Orang tak kenal. Sekarang Raja petra mempunyai penyokong nya sendiri.

Raja Petra sudah mempunyai pengaruh. Tapi dia masih serupa dulu, gagah, mesra tetapi tegas dengan perwatakan seorang putera Raja. Raja petra mampu untuk merubah undian pada PRU12 walaupun hanya beberapa hari beliau membuat ceramah. Di Brickfield, Kelang dan selepas itu di Pulau Pinang. Ketika di Pulau Pinang, beliau di larang untuk ke pulau oleh pihak berkuasa. Itu sejarah pilihanraya ke 12 baru baru ini.

Ini bermakna, Kalau dulu hanya Anwar yang menjadi idola ramai orang, sekarang Anwar tidak bersendiri. Salah seorang pendokong Reformasi nya dulu akan bersama bergabung untuk bersama musuh lama mereka .... pihak berkuasa.

Si Anwar pada tahun 1998, adalah bekas seorang Timbalan Perdana menteri. Sokongan kaum Melayu pada nya ketika itu memang kuat. Sehingga mampu untuk mengumpul ribuan manusia untuk berkumpul di Kuala Lumpur. Sehingga sekarang pun .... taringnya tidak kurang, malah lebih panjang dan tajam. Kerana itu ... semua orang terhenti pada malam perdebatan hanya untuk melihat beliau BERDEBAT. KAlah atau menang, bukan isunya, tapi sentimen dan motif perdebatan menjelaskan .... rakyat, bangsa Melayu, orang miskin, peladang, petani dan nelayan di perjuang. Rakyat tersentuh. Di situ ..... Shabery jelas kecundang.

Kalau dulu ... Anwar jaguh pada bangsa Melayu, sekarang ... Anwar sudah menjadi Jaguh kepada semua bangsa. Siri ceramah beliau sebelum dan selepas pilihanraya, bangsa Melayu, India dan Cina akan penuhkan dewan atau stadium untuk sekadar 10 minit ucapan. Ia bukan mudah untuk di lakukan. Kalau UMNO ... perlu ada artis, makanan dan tambang percuma, tapi tidak Anwar. Anwar mampu menarik rakyat berbilang bangsa untuk mengeluarkan wang dari titik peluh mereka sendiri untuk datang hanya mendengar dari jarak 200 meter dari pentas. Logiknya .... populariti Anwar semakin cemerlang. Korang ingat UMNO tak bimbang?

Bila di campur .... Anwar dan Raja Petra, ia menjadi satu gabungan yang cukup mantap. Kalau sejarah berulang........siapa akan kecundang. Aku mahu lihat, pihak yang menyerang selama ini, duduk di kerusi batu, berdinging simen, bertingkap besi,sehelai sepinggang. Kalau perlu diliwat , ia patut di liwat. Yang terumbat akan berbolong ... biar mudah laluan. Kerana itu yang mereka mahu.

REFORMASI !!!

2 comments:

Anonymous said...

Marila kita bersembahyang hajat beramai-ramai..InsyaAllah, the truth will prevails..

ASD said...

ya yang wak sebutkan 'merencanakan' kes 1998 sebelum diliwat hendaklah disumbat lubang bont@@ dengan alu lesung batu tumbuk sambal belacan, jika ada chili lagi kaw....

nampak sangat 'ketakutan' ..entah Kanun acara apa yng dipakai, yg kena lapor bebas maharajagila, yg buat laporan kena ...

samalah perogol lepas lari, yg lapur kena perangkap besi, yng lapor kena walaupun ada 6 kotak (nampak macam lawak)..sekarang si perogol cadangkan debat pula ala-ala president USA, bagus tajuk apa yang sesuai?

Posting terkini

Blog Archive