KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 3, 2008

Apa benda besar lu mau bikin?

penarikbeca - Orang tanya saya, "nampak macam hang percaya (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) liwat (Mohd) Saiful (Bukhari Azlan)?"

Saya jawab balik, "Pasai Malaysia ni Mahkamah Syari'ah tak boleh bicara kes lagu tu, aku akan percaya kalau badan bebas yang bicara kes tu. Tapi mesti dibantu oleh penyiasat yang bebas (bukan polis Malaysia la), pakar perubatan bebas dan semua bebas".

"Awat hang tak percaya?"

"Macam orang dok kata la. Lagu mana tok wan yang umoq 60 lebih nak paksa budak muda 23 tahan j...q kat dia? Nak paksa lagu mana? Guna kedrat sendiri? Takkan tok wan umoq 60 lebih kuat lagi dari budak muda lela umoq 23 tahun. Guna kuasa? Kuasa apa? Dia bukan Timbalan Perdana Menteri lagi.

"Guna duit? Kalau guna duit, tu bukan paksa. Tu pujuk. Kalau dipujuk, tentulah orang yang kena liwat termakan pujuk lepas tu dengan rela tahan p......q dia. Kalau betui pujuk dan termakan pujuk, sama-sama salah, sama-sama kurang ajaq la!"

Saya juga kata, yang tertuduh tidak bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah. "Alahai... Bukan aku sorang tak percaya, ramai lagi tak percaya". Lihat berita Malaysiakini 1/7/08 "Poll: Almost everyone thinks Anwar's innocent".


... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

Beginilah akibatnya kalau belajar agama cuma belajar bab fekah saja,yg lain-lain tak ambik kira.Sebab tu tak kira dosa pahala,asalkan aku dapat hidup senang sudah.Memfitnah itu lebih besar dari dosa membunuh.Kenapa?Tengoklah sekarang dgn satu fitnah saja,porak-peranda masyarakat kita.Orang lain yg tidak ada kena mengena pun terbabit sama.Makin berangkai-rangkai pulak,menambahkan dosa.Saya juga manusia biasa,eloklah kita saling mengingati antara satu sama lain.Muhasabahlah diri kita,apalah sangat yg kita nak kejarkan atas dunia ni?Rumah besar?Kereta besar?Wang-ringgit?Kita semua akan mati,rumah yg besar semua akan kita tinggalkan.Janganlah melampau-lampau sangat mengkhianati org lain.Berpada-padalah dlm segala percakapan dan tindak-tanduk kita.Wassalam.

Posting terkini

Blog Archive