KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 20, 2008

Reformasi bergema semula?

Imageumnoreform | ...memimpin perlu berhati-hati. Sebarang langkah yang tidak menampakkan ketelusan perlu diselesaikan agar rakyat yakin atas sebarang tindakan yang mahu diambil ke atas Anwar Ibrahim biar dia berada dipihak yang benar atau tidak.

Apa yang ada hari ini adalah keyakinan mereka yang menyokong Anwar Ibrahim terhadap sistem yang ada. Mereka mencurigai kerajaan. Mereka mencurigai badan kehakiman dan Jabatan Polis. Adakah salah mereka mencurigai kedua-dua badan ini? Sekiranya Polis Di Raja Malaysia tidak diragui, pasti Anwar tidak akan mendapat sokongan. Pasti mereka yang menyokong Anwar akan menyerahkan kepada polis secara keseluruhan untuk menyiasat kes ini. Sehingga hari ini, yang menjadi masalah ialah kepercayaan mereka terhadap Institusi ini. Mereka ragu campur tangan kuasa-kuasa politik dalam isu ini.

Adakah mungkin mereka yang terlibat dalam reformasi tahun 1998 lupa. Kalau golongan reformasi sewaktu itu berumur 30 tahun – hari ini mereka berusia 40 tahun dan pasti ingatan mereka masih segar lagi. Mereka pasti sedar dan bertanyakan khabar Azizan Abu Bakar yang membuat tuduhan liwat pertama. Apa pula khabar Umi Halfida yang membawa cerita anak Azmin Ali itu adalah anak Anwar Ibrahim? Bagaimana pula Lim Kong Boon, pakar DNA – membuang sampel dan akhirnya proses itu dibuang oleh mahkamah. Bagaimana pula Agustine Paul ?... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive