KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 20, 2008

SHABERY TIDAK PERLU LETAK JAWATAN



Duniatiger | ....Ada beberapa faktor perkara-perkara yang dibincangkan dalam Kabinet diketahui serta dibincangkan oleh orang ramai, dilaporkan media atau tersebar dalam blog dan media baru.

Pertama ia dinyatakan sendiri dalam majlis rasmi oleh anggota Kabinet seperti Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri atau Menteri. Kedua ia dinyatakan oleh anggota Kabinet dalam post Kabinet kementerian masing-masing. Ketiga ialah anggota Kabinet memberitahu keluarga, rakan atau sahabat terdekat.

Keempat ialah apabila anggota post Kabinet memberitahu orang luar daripada Kementerian. Orang luar pula memberitahu rakan mereka yang lain. Banyak lagi kemungkinan yang menyebabkan maklumat yang dibincangkan dalam Kabinet disebarkan kerana tujuan atau niat yang hanya Allah SWT yang tahu.

Kali ini, saya ingin berkongsi dengan pembaca dengan apa yang saya dengar berlaku dalam Kabinet minggu lalu. Ia bukanlah rahsia besar, tidak sensitif dan mengancam keselamatan negara.

Saya diberitahu oleh ejen kenit bahawa Perdana Menteri mengucapkan tahniah kepada Menteri Penerangan, Dato' Ahmad Shabery Cheek, kerana berjaya berdebat dengan DSAI. Paklah berkata kepada Menteri Penerangan bahawa beliau tidak perlu meletakkan jawatan.

Oleh itu, Dato' Ahmad Shabery teruskan saja kerja dan perbanyakkan kegiatan penerangan yang menguntungkan rakyat. Jangan hiraukan dengan apa yang diperkatakan oleh orang lain, setelah "boss" sendiri sudah kata tahniah. Yang penting, rakyat menang.... selanjutnya.

no2umno - hanya orang yang ada maruah sahaja sanggup tunaikan janji. Terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata, buruh padahnya. Kekal pun kita tak kecoh tapi pada rakyat nama Shabery dah memang busuk.

2 comments:

patah sayap said...

Dah tau dah beliau cuma tanam tebu di tepi bibir saja.Biasalah orang UMNO begitu,baru dapat jadi menteri tak mungkin nak lepaskan kuasa semudah abc.Tetapi beliau tetap kalah dan harusnya balik Kemamang !

Anonymous said...

Pak bodolah.....sampai mcm tu sekali! Nampak sangat bangangnye. Tengok debat tu dan gunele otak yg 'tidur' tu (agaknye die tak tengok sebab tidur!) Strawberry sampai berbuih mulutnye diucapkan tahniah? Adoi...elokle tu....kene sangatle tu....boss bodoh, anak buah bangang!

Posting terkini

Blog Archive