KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Sep 10, 2008

Kementerian gagal, apabila 9.56 juta peralatan mengajar hilang

harakah | ...Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusuf menegaskan melalui laporan tersebut, Badan Pencegah Rasuah (BPR) juga mendapati terdapat kecurigaan dalam jual beli peralatan tersebut dan tidak menolak kemungkinan berlaku satu penyelewengan.

Katanya, kehilangan peralatan bagi program pengajaran PSMBI itu juga menunjukkan kegagalan Kementerian Pelajaran Malaysia dalam pelaksanaan pembelajaran tersebut.

"Sekarang ini masalah semakin teruk dengan laporan audit ini. Sudahlah kegagalan pengajaran tersebut, ditambah pula dengan kehilangan peralatan pembelajaran tersebut. Apa sudah jadi di Malaysia ini? Ini cukup memalukan.

"Sebab itu PAS menegaskan agar pengajaran dilakukan dalam bahasa ibunda. Jika hendak memperkemaskan pembelajaran bahasa Inggeris ialah dengan memantapkan pengajaran bahasa Inggeris terlebih dahulu.Masih ada ruang untuk kerajaan berpatah balik dan membatalkan PSMBI ini. Dengan kehilangan peralatan ini, bagaimana program tersebut dapat dilaksana?,"katanya sewaktu menghubungi Harakahdaily baru-baru ini. ..selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive