KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Sep 10, 2008

Mahathir kembali ... Ezam mana nak pergi?

umnomore | Selang 9 hari Mahathir meninggalkan UMNO pada bulan May lepas, Ezam dengan muka tak malunya menyertai parti itu kembali. Katanya nak bersihkan UMNO. Kalau Mahathir sudah terlalu kotor dan mengotorkan, Ezam kononya mensuci dan menjernihkan dosa.

Soal kotak rahsia bukan soal penting? Orang tanya ... aku kata pada Anwar. Mudah ... Kah kah kah.
Dan sekarang isu peti dah tak timbul. Isu Permatang Pauh dah tenggelam .. .tapi masih ada niat nak masuk TV burukkan Pakatan Rakyat di dalam HUJAH, tv9. Cakap sorang-sorang ..memang dia hebat.

Tugas Ezam nampaknya selesai di Permatang Pauh. Kokoknya setakat ayam kampung yang rompong paruhnya. Orang tak takut dan rakyat tak hairan. Apa dia cakap ... masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Diberi wang untuk datang dengar ... ambil. Tapi kalau undi ...sorry.

Kononya masuk nya Ezam menjadi HERO memulihkan UMNO yang kian berkocak kocak. Perbalahan antara penyokong dan pemimpin berlaku dan Ezam bersama balacinya yang tidak seberapa ... datang dengan wajah tampan dan menggoda untuk memikat penyokong untuk bersatu. Tak menjadi. Wajah Ezam sikit tampan dari Saiful Bukhari ... gagal menggoda jejaka.

Loghatnya yang seakan idolanya pun terpaksa di ubah. Keutara sikit ... buat apa, sampai bila, reformasi, hidup Anwar ... dia dah tak sebut pun. Semuanya kerana mu UMNO.

Kini, Mahathir sudah kembali. Datang menyertai UMNO kerana rajuknya sudah berakhir. Mahathir pun satu jenis makhluk. Pak Lah masih menjadi Perdana Menteri ... Mahathir masuk kembali.

Korang ingat kenyataan Mahathir dulu ...

Bekas Presiden Umno itu juga berkata beliau hanya akan kembali menjadi anggota Umno selepas Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang juga Presiden Umno meletak jawatan atau tidak lagi menjadi pemimpin utama negara. - Bernama 20/Mei
Soal maruah bukan perkara utama di dalam UMNO. Mungkin wajah mereka sudah bertampal kulit B***. Perjuangan UMNO hanya kerana ada udang di sebalik batu. Itu sebab orang orang hebat di dalam UMNO, cakap tak serupa bikin. Hari ni cakap lain, esok cakap lain. Hari ini bergaduh, esok berperang dan lusa pulak berpegang tangan.

Teringin benar nak lihat Ezam dan Mahathir bertentang mata. Mereka keluar, tiada ramai yang mengikut, mereka masuk tiada ramai yang bersama. Kononnya pemimpin, tapi ada penyakit gila talak ...

Kalau Ezam ada maruah ... Mahathir masuk, Ezam keluar. Kalau mata bertemu mata, semalam kata dosa ... hari ini cium tangan peluk bahu, cium pipi. Berdecit decitkah bunyinye? ...Muahahahahah.

Politik UMNO memang kelakar ... politik badut sarkas.
Penonton bayar tiket .. badut menari ikut rentak.

7 comments:

eicanatin_BM said...

kah...kah....kah....la ni baru kita bukih tengok satu lagi episod yg menarik dlm sanduwara UMNO....biar kita tengok sapa yg kena.

bdkkl said...

UMNO geli aku tengok

cucupakkasim said...

alif min nun wau = sarkis ("..dialog s.samsudin dalam bujang lapuk..')

Anonymous said...

Nak tambah sikit:
Kalau Ezam ada maruah ...Mahathir masuk,Ezam keluar.Kalau mata bertemu mata,semalam kata dosa...hari ini cium tangan peluk bahu,cium pipi,cium pungkoq,berdecit decit bunyinya...muahahahahah...alamak...teruk..

Anonymous said...

bukan melayu mudah lupa tapi mahathir mudah lupa(MML)

Pemuda Malaysia said...

Alhamdulillah...TDM akan kembali mengukuhkan parti UMNO..

Semoga UMNO dan BN terus kukuh mentadbir negara ini..

Ya Allah..lindungilah negara ini daripada perosak Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) dan Pakatan Rapuh..

Impian 16 September hanya retorik dan angan-angan mat jenin..

Insya-Allah negara ini akan stabil selepas BABI masuk penjara akibat meliwat..

Selagi tak masuk penjara, huru hara Malaysia akibat reformasi anak buah BABI yang gila kuasa...

ronasina said...

mat ezam msuk parti nalla

Posting terkini

Blog Archive