KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 18, 2008

Pendedahan selepas tamat perkhidmatan

um rafiah salim interview 171108 08Rafiah dedah campurtangan politik di UM
Bekas Naib Canselor Universiti Malaya (UM), Datuk Rafiah Salim mendakwa beliau terpaksa berdepan dengan pelbagai 'ragam' ekoran campurtangan politik sepanjang beliau memegang jawatan tersebut.

"Umpama siapakah yang kita boleh jemput berceramah kepada pelajar, siapa yang tidak boleh - malah dari kalangan orang Barisan Nasional sendiri," dedah beliau dalam temubual dengan Malaysiakini semalam.

"Ia menjadi tugas yang amat sensitif untuk dilaksanakan tetapi kerana saya fokus terhadap apa yang saya hendak lakukan untuk UM, (maka) saya terpaksa menelan semua itu, jika tidak, saya tidak akan boleh melakukan apa yang saya hendak buat untuk UM," tambahnya.

Menjawab soalan, Rafiah mengakui bahawa kes terbaru campurtangan politik ialah keputusan UM untuk membatalkan jemputan terhadap penerima Nobel Keamanan Shirin Ebadi untuk berucap di UM yang sepatutnya berlangsung awal bulan ini.... selanjutnya.
Tahnniah kerana berani dedah ...
tapi setelah semuanya berakhir.

1 comments:

Anonymous said...

mangchik kata "pengkid"
heheheheh

Posting terkini

Blog Archive