KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 31, 2007

bakpo lagu ni nih...

gatebesar.blogspot

Apa dah jadi. Kegembiraan ibu bapa yuran sekolah rendah dan menengah dimansuhkan tidak bertahan lama, sebaliknya ketika menghantar anak-anak ke sekolah hari ini yuran lebih RM100 dikenakan. Malah ramai terkejut apabila diberitahu pihak sekolah mengenai kadar yuran tersebut.

Paling murah yuran dikenakan terhadap pelajar sekolah rendah sebanyak RM80. Ada juga sekolah mengenakan yuran sehingga RM200. Apa maknanya semua ini. Sedangkan kerajaan mengumumkan yuran rasmi sekolah dimansuhkan pada tahun 2008, sebaliknya ketika ramai ibu bapa menghantar anak ke darjah satu dan tingkatan satu, yuran dikenakan lebih RM100.
Baru-baru ini, Kementerian Pelajaran menegaskan yuran rasmi sekolah tetap dimansuhkan mulai penggal persekolahan tahun depan, sebagaimana diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi ketika membentangkan Bajet 2008. Bayaran tersebut iaitu RM4.50 bagi pelajar sekolah rendah dan RM9 (sekolah menengah). Itu pun belum lagi diambil kira perbelanjaan membeli kelengkapan persekolahan anak-anak, di mana harganya sudah meningkat berbanding sebelum ini. Bagi ibu bapa yang mempunyai bilangan anak yang ramai, tentunya berdepan dengan banyak kesukaran.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive