KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 31, 2007

SEBENARNYA, NAJIB YANG AKAN BANKRAP

Najib Yang Bankrap, Negara Tidak Bankrap
Kalau Pembangkang Turunkan Harga Minyak
dipetik: MARHAEN

Kenyataan gelabah Najib suami kepada Rosmah Mansor semalam di negeri Sabah menggambarkan bagaimana Najib cuba berbohong kepada rakyat dengan katanya negara akan bankrap jika rakyat menyokong pembangkang yang berjanji akan menurunkan harga minyak.

Katanya ini tidak masuk akal, sebenarnya Najib yang hilang akal dan kewarasan. Tidakkah Najib lupa bagaimana Petronas membuat untung saban tahun dengan kenaikan minyak yang membebankan rakyat selama ini.

Apakah yang hendak dibandingkan lagi dengan negara-negara Asean lain sedangkan negara adalah pengeluar minyak dan mempunyai rizab minyak yang cukup banyak, tidak cukup dengan itu kualiti minyak Malaysia jauh lebih baik dari negara-negara pengeluar minyak yang lain.

Sebenarnya rakyat lebih bijak menilai ucapan pemimpin yang cuba menipu rakyat ini, rakyat tentu tidak boleh lupa bagaimana Najib & kawan-kawannya meraih komisyen yang cukup banyak dengan pembelian kapal selam scorpene & jet pejuang sukhoi.

Tidak cukup dengan itu bagaimana wang negara dibazirkan oleh Najib di bawah Kementerian Pertahanan dengan pembinaan kapal-kapal peronda yang tidak siap tetapi wang sudahpun dibayar, itu belum diambil kira komisyen pembelian senjata-senjata berat dalam perlumbaan pemilikan senjata dan memodenkan pasukan tentera darat, laut dan udara.

Ingatlah Najib, semasa kamu di tampuk kuasa bolehlah kamu terus menipu rakyat, tidakkah kamu sedar kemenangan kamu di Parlimen Pekan tidak lebih sekadar undi pos dari kem tentera dan ihsan orang-orang tua memandangkan kamu adalah anak bekas Perdana Menteri yang jauh lebih berjasa kepada rakyat dalam membangunkan negara.

Sekiranya kamu terlepas dimahkamah dunia, ingat mahkamah Allah menanti kamu di Masyar nanti, diwaktu itu segala-galanya sudah terlambat.

Negara boleh bankrap -- Jika ikut janji pembangkang turunkan harga minyak - Najib
Oleh JAMDI NASIR dan ZULHISHAM ISAHAK(Utusan Meloya)

TUARAN 30 Dis.-Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, negara ini akan bankrap sekiranya kerajaan menurunkan harga minyak yang kini melambung naik di pasaran dunia.

Sambil mengkritik janji-janji parti pembangkang yang mendakwa mereka boleh menurunkan harga minyak, beliau berkata, di seluruh dunia harga minyak naik dan tidak mungkin parti pembangkang boleh menurunkan harga minyak.

"Ini tidak masuk akal,"katanya ketika merasmikan Tamu Besar dan Karnival Budaya di sini hari ini. |more...|

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive