KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 20, 2008

UBAH SUAI BANGUNAN TIDAK IKUT SPESIFIKASI

aPembangunan oh! Pembangunan.....
tranungkite.net

Putrajaya: Dalam kesibukan parti-parti mula berkempen , tidak dilupakan hendak saya kongsikan bersama satu cerita di sebalik tabir yang perlu kita tahu bagi mereka yang terlalu igaukan pembangunan yang dijanjikan di saat-saat akhir ini. Alkisahnya terdapat sebuah bangunan milik kerajaan yang yang kerap kali di serang makhluk perosak sehinggakan habis wayar-wayar komputer dan beberapa cable terputus digangu makhluk tersebut.

Maka aduan dibuat silih berganti dan akhirnya pihak yang berkuasa pun membuat pemantauan ke atas bangunan tersebut dan inilah keputusannya:-

Didapati bangunan tersebut tidak mengikut spesifikasi JKR di atas segala kerja-kerja pengubahsuaian selama ini.

Begitulah keadaannya jika kita terlalu dan terlampau cintakan pembangunan sedangkan islam kita ketepikan. Berbagai-bagai perkara boleh berlaku jika kita ketepikan islam sebagai pegangan hidup.

PAS tidak sepenuhnya menolak pembangunan tetapi biarlah ia kena pada tempatnya.

Semestinya pembangunan memang sudah menjadi tanggungjawab setiap kerajaan yang memerintah tetapi biarlah pembangunan yang dilakukan terhindar dari unsur-unsur rasuah, kroni dan sebagainya bukan semata-mata untuk mengaut keuntungan dan seterusnya orang lain yang menjadi mangsa…


Note: Laporan terbaru menyatakan bahawa terdapat beberapa keretakan berlaku di beberapa bangunan di Putrajaya akibat gegaran berukuran 7.2 pada skala Richter dikesan di Utara Sumatera, Indonesia pada 4.08 petang tadi. GB"

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive