KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 20, 2008

JANTINA BERBEZA, BOHONGNYA TETAP SAMA


Arroyo usaha banteras rasuah
bharian

MANILA: Presiden Filipina, Gloria Macapagal Arroyo mempertahankan usaha membanteras rasuah dalam kerajaannya selepas seorang saksi dalam siasatan Senat terhadap dakwaan menerima imbuhan berkata presiden itu menjadi punca dalam masalah rasuah di negara itu.

Dalam satu mesyuarat mingguan Kabinet, Arroyo berkata beliau memperuntukkan tiga juta peso (RM237,000) untuk menentang rasuah sejak beberapa tahun lalu
dan kerajaan beliau meluaskan pemeriksaan gaya hidup pegawai yang disyaki hidup mewah melebihi gaji yang diterima mereka dalam kerajaan.

“Berpuluh pegawai kerajaan dibuang dan didakwa di mahkamah setiap tahun kerana pemeriksaan gaya hidup yang kami jalankan,” katanya.

Dakwaan rasuah dan penipuan undi melanda presiden Arroyo sehingga mencetuskan tiga aduan dakwaan dan sekurang-kurangnya tiga cubaan rampasan kuasa. Skandal terbaru adalah membabitkan dakwaan penerimaan imbuhan dalam rundingan projek telekom kerajaan dengan ZTE China yang turut memperbaharui gesaan peletakan jawatan beliau.

Kelmarin, seorang saksi dalam soal siasat senat berkata Arroyo adalah punca kepada rasuah yang melanda negara itu.


Rodolfo Lozada, bekas pegawai kerajaan sebelum itu membuat pengakuan bahawa kontrak kerajaan biasanya melebihi 22 peratus daripada harga sebenar termasuk imbuhan untuk pegawai kerajaan. - Reuters

No2umnO - Perhatikan !!! TEktiknya serupa dengan apa yang Dollah Badawi gunakan. Kononnya benteras rasuah tetapi ramai yang mendedahkan bahawa punca rasuah adalah pemimpin itu sendiri. Penyakit ini menular ke semua pemimpin di Asean. Waspada jangan terperangkap dengan janji manis pemimpin seperti ini. Tukar kerajaan, kita ubah selera, ubah rasa. Kalau tidak bagus, kita ubah lagi. Budaya kita bukan budaya angguk dan bacul. Takut pada perubahan. Kalau selera makan mahu resepi yang berbeza. Tapi kenapa tidak pada pemilihan kerajaan?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive