KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 20, 2008

What happen at Putrajaya now = Shahidan?

hard-t.blogspot.com

There is a controversy I heard coming from top level in Putrajaya few hours ago when Perlis Menteri Besar Shahidan Kassim met three top Umno leader to finalise candidates list.

First... Shahidan knock the door, enter and submit the list to PM. DPM Najib Razak and Umno Sec Gen Radzi Sheikh Ahmad starring at him with no confidence. They talk...talk..talk. Than Shahidan left.

Second... Shahidan was asked ones again to enter. His face is red when he saw his name is not not in the list. The argument begin...

Third... You say what?

This is what Shahidan say (in bahasa):

Soalan: Datuk Seri kenapa datang lagi hari ini (semalam)? Nama Datuk Seri ada dalam senarai?Shahidan: Esok saya beritahu.

Soalan: Sudah dimuktamadkan senarai calon Datuk Seri?
Shahidan: Esok saya beritahu.

Soalan: Datuk Seri tadi perjumpaan itu dihadiri Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad, macam mana Datuk Seri dengan Datuk Seri Radzi?
Shahidan: Esok saya beritahu.

Soalan: Datuk Seri, negeri lain sudah umumkan senarai, mengapa Datuk Seri tunggu hingga esok (hari ini)?
Shahidan: Esok... ikut giliran.

Soalan: Datuk Seri, apa yang tidak cukup (senarai calon)
Shahidan: Esoklah... esok.

Soalan: Bagaimana mood pertemuan tadi?
Shahidan: Mood semua bagus, cuaca terang dan redup memberi ruang kepada saudara sekalian berada di sini dan tunggu lama. Saya simpati dengan saudara-saudari mencari maklumat.

Soalan: Kalau Datuk Seri tidak tersenarai, Datuk Seri akan tetap bagi sokongan?
Shahidan: Esok saya beritahu.

Soalan: Apakah berita itu berita gembira?
Shahidan: Esok saya beritahu. Semua berita ialah berita baik, ok. Kenapa apabila saya cakap berita yang berhubung dengan ketakwaan kepada Allah SWT kamu semua diam, buatlah berita yang Allah SWT reda.

Soalan: Datuk Seri bagaimana Datuk Seri akan berdepan penyokong selepas semua memberi sokongan?
Shahidan: Saya mempunyai program yang cukup banyak. Saya akan teruskan program besar-besaran di Perlis malam ini (malam tadi). Saya akan teruskan program seperti biasa, esok (hari ini) saya umumkan.

Soalan: Datuk Seri, bagaimana maklum balas Perdana Menteri dalam pertemuan tadi?
Shahidan: Esok saya akan maklumkan.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive