KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 20, 2008

Petugas PAS DUN Meru dibebas dari tuduhan

tranungkite

Klang 19 Feb - Dua petugas PAS DUN Meru yang ditahan kerana kes mencederakan Penguatkuasa Majlis Perbandaran Klang (MPK) yang menurunkan bendera PAS, hari ini telah dibebaskan tanpa sebarang tuduhan setelah direman selama empat hari bermula Jumaat lalu.

Dalam kejadian pada malam Ahad 9 Feb yang lalu, dua buah lori Majlis Perbandaran Klang bersama lebih 10 orang penguatkuasanya telah bertindak menurunkan bendera yang dipasang oleh petugas PAS.

Bendera tersebut dipasang sebagai menyambut kedatangan Presiden PAS sempena program Jelajah Presiden ke negeri Selangor yang diadakan pada 10 Februari 2008 lalu.

Saksi kejadian mengatakan dua atau tiga orang yang tidak dikenali telah bertindak memecahkan cermin lori dan memukul penguatkasa tersebut sebelum petugas PAS datang membantu meleraikan dan meminta penguatkuasa ini meninggalkan tempat tersebut.

Berikutan kejadian itu, polis telah menyiasat dan menahan dua orang petugas PAS, Mohd Azmi dan Mohd Azwan pada hari Jumaat lima hari selepas kejadian. Mohd Azmi yang ketika itu sedang bertugas bilik gerakan PAS DUN Meru telah ditahan secara tiba-tiba, manakala abangnya Mohd Azwan ditahan ketika sedang bekerja di restoran milik bapanya.

Kejadian ini telah banyak menimbulkan tanda tanya di kalangan orang ramai. Antaranya, mengapa penguatkuasa MPK sanggup mengadakan operasi hanya untuk merampas bendera PAS pada malam hari, hujung minggu dan cuti Tahun Baru Cina. Sedangkan ia boleh ditangguhkan pada hari biasa sebelah siang sahaja.

Orang ramai yang bersimpati terhadap mangsa juga merasa hairan mengapa tangkapan dibuat selepas lima hari kejadian.

Dewan Pemuda PAS Kapar mengucapkan tahniah dan syabas kepada mereka di atas kesabaran dan kekentalan mereka. Kejadian ini telah sedikit sebanyak memberi suntikan semangat di samping memberi ingatan kepada petugas PAS agar berhati-hati dengan taktik jahat pihak lawan.

No2umnO - Orang lain yang pecahkan tingkap, orang lain yang kena. Adil sangat la tu. Usaha menakut nakutkan penyokong PAS oleh polis. Takbir !!!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive