KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 20, 2008

MCA PULA BERGOLAK .....

Ketua MCA Padang Serai letak jawatan tanda protes

MStar

KULIM: Pengerusi MCA Padang Serai Datuk Goh Then Hock Rabu meletak jawatan sebagai protes terhadap keputusan pucuk pimpinan parti tidak menyenaraikan penyandang kerusi Parlimen kawasan itu Datuk Lim Bee Kau untuk bertanding pada pilihan raya umum ini.

Goh, 48, seorang ahli perniagaan juga melepaskan jawatan naib pengerusi MCA Kedah.

"Saya mengambil tindakan ini atas dasar individu dan tidak melibatkan ahli lain dalam bahagian Padang Serai," katanya kepada Bernama di sini.

Goh berkata beliau dimaklumkan oleh Presiden MCA Datuk Seri Ong Ka Ting bahawa Lim digugurkan daripada senarai calon atas faktor kesihatan semasa beliau bertemu Ong di Pulau Pinang minggu lepas.

"Kami dengar bekas anggota Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Kulim Datuk Boey Chin Gan akan mengambil tempat Bee Kau," katanya.

Sabtu lepas, MCA Padang Serai turut menutup bilik gerakan pilihan rayanya sebagai tanda tidak berpuas hati dengan keputusan itu.

Goh berkata surat peletakan jawatan itu telah dihantar kepada Ong dan salinannya kepada Setiausaha Agung MCA Datuk Ong Ka Chuan dan Pengerusi MCA Kedah Datuk Beh Heng Seong.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive