KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 27, 2008

BPR buka kertas siasatan kes beli sokongan di Terengganu ketika pilihan raya

Timbalan Ketua Pengarah BPR, Datuk Abu Kassim Mohamed, berkata kertas siasatan berhubung perkara itu juga sudah dibuka tetapi enggan menjelaskan jumlah laporan yang diterima.

"Kami ada menerima beberapa laporan membabitkan perkara itu di Terengganu. Bagaimanapun, saya belum memperoleh maklumat terperinci mengenainya, tapi yang pasti ia berkaitan cubaan membeli sokongan dan pengaruh politik.

"Bagaimanapun, kes ini tidaklah secara jelas membabitkan aduan 'memancing' Ahli Parlimen untuk lompat parti...tapi lebih menjurus kepada cubaan memperoleh sokongan," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas membentangkan kertas kerja bertajuk 'Amalan Integriti Dalam Tugas' di Universiti Utara Malaysia (UUM), di sini, semalam.

Ditanya sama ada BPR menerima laporan berhubung kes pembelian Ahli Parlimen yang dilobi untuk melompat parti di Sabah dan Sarawak, Abu Kassim berkata beliau tidak ada menerima laporan mengenainya.

Mengenai laporan kes salah laku dan penyelewengan membabitkan seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dan bekas Exco di Terengganu, Abu Kassim berkata, BPR sedang menjalankan siasatan mengenainya. - Berita Harian

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive