KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 27, 2008

DOUBLE STANDARD LU

Polis siasat sepanduk hina istana

KUALA TERENGGANU 26 Mac - Polis sudah memulakan siasatan berhubung kes sepanduk yang didakwa menghina institusi raja semasa perhimpunan di kediaman rasmi Menteri Besar, Seri Iman di sini Ahad lalu.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Ayub Yaakob berkata, siasatan itu turut merangkumi dakwaan bahawa antara sepanduk yang dibawa oleh penyokong pemimpin UMNO negeri itu berbunyi ‘Kami nak Idris, natang’.

Namun beliau berharap semua pihak bersabar kerana segala dakwaan yang dibangkitkan orang ramai selama ini sedang disiasat dan hasilnya akan diumumkan apabila tiba masanya.

‘‘Tidak timbul soal kita tidak siasat, semua sedang disiasat,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Kain rentang itu yang berbunyi ‘Kami nak Idris, natang’ bermaksud ‘Kami mahukan Idris, binatang’ dalam loghat Terengganu.

Ketua Pemuda Pas, Salahuddin Ayub dalam kenyataan akhbar semalam mendakwa tulisan di kain rentang itu bersifat hasutan dan tindakan segera perlu diambil untuk mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku.

Kain rentang itu dipamerkan semasa 22 Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu (ADUN) Barisan Nasional (BN) berarak untuk menyerahkan memorandum membantah pelantikan Datuk Ahmad Said sebagai Menteri Besar Terengganu.

No2umnO - Ketuk baru jalan. Antara bakar bendera dan kain rentang. Polis ..... polis ...... bila nak berenti jadi barua? Rakyat nampak bezanya .....

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive