KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 27, 2008

Rosol Wahid : Pak Lah Yang Suruh Kami Sokong Idris

aSeperti dilaporkan dalam Utusan Malaysia, Rosol Wahid mengakui bahawa perakuan untuk menyokong perlantikan Idris sebagai MB Trengganu adalah mengikut arahan Abdullah Hj Ahmad @ Presiden UMNO.

Kenyataan ini seolah-oleh menunjukkan bahawa sokongan yang diberikan kepada IDRIS bukanlah sokongan secara sukarela ataupun pilihan hati ADUN BN Trengganu. Namun, ia dibuat diatas arahan Presiden UMNO.

Oleh demikian, bagi meleraikan kekusutan perlantikan MB Trengganu, Presiden UMNO wajar menerima perlantikan Ahmad Said sebagai MB dan mengarahkan semua ADUN untuk memberikan sokongan kepada beliau. Apabila ini dilakukan, maka segalanya akan selesai dengan aman dan sejahtera. Tidak salah menerima Ahmad Said sebagai MB kerana diapun ADUN BN dan ahli UMNO.

Daripada Utusan Malaysia

"Sementara itu, Setiausaha Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Rosol Wahid berkata, semua ADUN BN Terengganu bersedia menerima apa sahaja arahan Abdullah sebagai penyelesaian kepada kemelut politik itu. Katanya, buat masa ini pendirian mereka masih sama iaitu menyokong pelantikan Idris yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu sebagai Menteri Besar. Rosol menolak desas-desus yang mengatakan terdapat dalam kalangan 23 ADUN yang berdiri di belakang Idris telah beralih menyokong Ahmad yang dilantik oleh istana.

“Kita tunggu arahan daripada presiden. Apa saja yang presiden minta... apa yang dibuat sekarang pun (sokong Idris) adalah atas arahan presiden." - selanjutnya Tranungkite

1 comments:

mangchikla said...

Burung Belatuk atau "good solider"? Isk.

Posting terkini

Blog Archive