KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 22, 2008

Jangan marah kak!

makajiamatullah

Surat khabar The Star semalam kata, Kak Fidah marah dan merajuk bila tak dilantik jadi Menteri Kabinet. Mulanya nak letak semua jawatan termasuk ketua wanita dan MP. Tambah mengamuk lagi dan 'bergaduh' pula di telefon dengan Kak Ijat bila dapat tahu Kak Ijat dilantik jadi Penasihat PM (bertaraf menteri) tentang hal ehwal wanita.

Errrr....sebelum saya kena 'tembak', cerita di atas tu bukan saya reka ya tapi surat khabar The Star yang kata.

Lepas tu, wanita UMNO kata mereka kesal sebab tak ada wakil mereka dalam kabinet. Saya terfikir sendiri, Azalina tu bukan wanita UMNO ke? Dia wakil Pemuda ke?

Tiba-tiba hari ini Azalina kata, ikut perlembagaan Puteri UMNO, mana-mana ahli Puteri yang sudah berumur lebih 40 tahun secara automatik jadi ahli Wanita. Errr....kak Fidah dan ahli-ahli wanita tak tahu ke fasal ni?

Mengapa Azalina terpinggir?

Macam nilah akak-akak semua. Kami yang kat luar ni rasa malas tengok orang tua-tua ni bergaduh sesama sendiri. Macam mana nak jadi pemimpin yang baik kalau masalah dalaman sendiri pun tak selesai?

Selesaikan dulu masalah dalaman. Barulah orang pun hormat dan sejuk mata memandang. Tak gitu akak-akak semua?

Jangan marah saya. Saya menengok dari sudut rakyat biasa saja.
;-)

Tapi, yang kita semua boleh pelajari daripada semua pergolakan yang berlaku sekarang ialah, yang menang tak semestinya menang, dan yang kalah tak semestinya kalah. Yang nampak menang tak semestinya betul-betul menang. Kadang kala, hanya menang sorak tapi kampung tergadai. Alahai, macam pak kadok!

Makanya, yang menang sekarang ini jangan cepat lupa diri!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive