KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 22, 2008

WAJAH-WAJAH HEBAT PERPADUAN MELAYU?

marhaen.org

Laporan akhbar menyebut banyak NGO menyeru Melayu bersatu selepas UMNO kalah dalam PRU-12 lalu atas nama Barisan Bertindak Perpaduan Melayu (BBPM). Beberapa NGO disebut dalam akhbar utusan Malaysia yang mendukung BBPM iaitu, PEKIDA, PPIM, GPMS, DPMM dan GAPENA. Wajah-wajah perpaduan melayu di sebalik BBPM ini ialah seperti berikut:


Imej Atas :
PEKIDA antara NGO yang bergabung dalam Barisan Bertindak Perpaduan Melayu (BBPM) selepas kegagalan UMNO dalam PRU 12 – Rujuk Akhbar 21/03/2007.
Lelaki berbaju putih sebelah Khairy ialah Paduka Ayahanda Penasihat Putrajaya (PEKIDA PUTRAJAYA).
Semua orang cerdik dan bermaklumat kenal siapa Khairy.


Imej Atas:

Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) juga dilapor mendokong BBPM yang menyeru perpaduan melayu selepas kekalahan UMNO dalam PRU 12 2008.

Gambar menunjukkan presiden GPMS Reezal Merican bersama Adnan Mansor Setiausaha Agung UMNO/BN yang dilantik Pak Lah apabila Radzhi Sheikh Ahmad letak jawatan selepas kekalahan dan kelalutan UMNO dalam PRU 12 2008.
Semua orang cerdik dan bermaklumat kenal siapa Adnan Mansor. Terutama kes buku 50 dalil DS Anwar Ibrahim tak boleh jadi PM. Adnan juga disebut dalam video V.K.Lingam.


IMej Atas:
Selain PEKIDA, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) juga antara pendokong BBPM. Gambar (1) ialah Mesyuarat Agug Tahunan anjuran PPIM – PRESMA. PRESMA ialah Pengusaha Restoran Muslim Malaysia.

Gambar (2) ialah sebahagian dari PRESMA dalam mensyuarat agung berkenaan.
Peniaga-peniaga restoran dari Kelantan menjalankan perniagaan makanan diseluruh Malaysia. Boleh dikatakan 100% muslim. Mereka kebanyakkan berusaha sendiri. Jatuh bangun dalam perniagaan ditanggung sendiri. Mereka tidak meminta simpati menteri UMNO.


Imej Atas:
Selain dari PEKIDA dan PPIM, Dewan Perniagaan Melayu Malaysia juga mendokong BBPM yang menyeru perpaduan melayu selepas kekalahan UMNO dalam PRU12. Sehingga menghancurkan UMNO. Presiden DPMM juga adalah Pengerusia DPPMM Pulau Pinang. Presiden terdahulu adalah dari Kelantan dan Trengganu.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ms/f/f6/Rahim_thamby_chik.jpghttp://www.gpms.org.my/e107_images/newspost_images/ReezaL%20(AMT).jpg
Imej Atas:

Gagasan Badan Ekonomi Melayu (GABEM) baru di tubuh oleh kerajaan senget sebelah Islam Hadhari Pak Lah. Gabem diistihar oleh Najib Razak sebagai sayap UMNO.

Seperti di ketahui Pengerusi GABEM adalah manusia yang terlibat dengan fitnah DS Anwar Ibrahim. Rupanya Reezal Merican juga ahli Ex-Officio GABEM.
Sungguh pandai niaga mereka berdua ini.


Imej Atas:
(UMNOputra) :
Azeez Abd. Rahim – Presiden Putera UMNO, Rizal Merican dan Khairy Jamaluddin. Rizal Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung.
UMNOPutra dikata sangat berpengaruh di Putrajaya terutama hal-hal yang melibatkan wang Negara.
Reezal Merican adalah juga setiausaha politik kementerian kewangan I (Pak Lah).

http://www.nst.com.my/Sunday/SundayInterview/20070909085956/insidepix1
IMej Atas:

Sebelum jadi MP, 2008, Beliau dilantik senator sejak zaman Mahathir fitnah Anwar Ibrahim. Masaalah beliau seperti didedah dalam laman web Malaysia today.

http://www.engen.co.za/images/about/directorate/engen_limited/tan_sri_dato_hassan_marican.jpg
IMej Atas:
Tan Sri Hassan Marican
Presiden dan CEO PETRONAS. PETRONAS menjadi senjata ampuh UMNO untuk melumpuhkan kerajaan Trengganu waktu di perintah PAS. Duit Royalti jadi wang ehsan. Inilah wajah Presiden dan CEO nya. PETRONAS dilapor untung berbillion ringgit. PETRONAS juga tidak mahu berkerjasama dengan kerajaan Kelantan untuk menaikan gas/minyak ke pantai Kelantan. PETRONAS lebih rela berkerjasama dengan kerajaan Thailand yang membunuh orang-orang islam selatan Thai dalam bulan puasa suatu masa dulu.

The image “http://star-motoring.com/archives/2007/3/4/motornews/mt_pg21nasim.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
Imej Atas:
Tan Sri S.M Nasimuddin S.M Amin
Antara penerima AP terbanyak seperti dibentang oleh Rafidah Aziz. Ada laporan akhbar pernah menyebut NAZA mengatakan NAZA-KIA adalah kereta NASIONAL.

Ketika itu kempen patriotisme rancak berjalan kerana ekonomi Negara teruk dan kempen beli kereta nasional – Proton juga rancak. Kenapa mengaku NAZA-KIA kereta Nasional. Orang semua tahu KIA kereta korea.


Imej Atas:
Semua orang kenal siapa ZAM. Putar belit no.1 negara melalui Kementerian Penerangan Malaysia. Banyak filem hindustan diputar masa kekuasaanya.
Tak keterlaluan disebut beliau juga adalah penyumbang terbenamnya UMNO dalam PRU 12 2008.

http://www.international.ucla.edu/cms/images/malaysia_03-09-18.jpg
Imej Atas:

Kini bukan minister lagi. Kalah di Lembah Pantai dengan Nurul Izzah Anwar dalam PRU 12 2008.
Dilantik sebagai Penasihat Khas Perdana Menteri. Apa yang nak diambil nasihat tidak diketahui.
Apa hebat sangat yang ada pada beliau sehingga layak untuk memberi nasihat kepada Perdana Menteri ?

Imej Atas:
ekas Perdana Menteri Malaysia yang memerintah Malaysia 22 tahun. Memecat DS Anwar Ibrahim yang mana terlibat sama ialah Tengku Adnan Mansor/Rahim Tamby Chik dan ramai lagi.
Adakah kronisme/nepotisme yang disebut DS Anwar Ibrahim tidak ada kaitan dengan semua ini?

http://www.nst.com.my/Thursday/Frontpage/20071206081813/insidepix1
Imej Atas:
Ghani Patail adalah Pendakwa kes fitnah ke atas DS Anwar Ibrahim. Dia ini juga menegur Sultan Trengganu atas kelewatan perlantikan Menteri Besar selepas kekalahan besar-besaran UMNO dalam PRU 12 2008 lalu.

Tan Sri Haidar Pengerusi Suruhanjaya Di raja siasat video V.K.Lingam. Adnan Mansor dan Mahathir di panggil soal jawab tetapi DS Anwar Ibrahim tidak dipanggil oleh suruhanjaya dipengerusi beliau. DS Anwar Ibrahim tidak percaya Tan Sri Haidar ini kerana beliau mempunyai kepentingan.

Sejarah menunjukkan Dewan Perniagaan Melayu Kelantan (DPMKelantan) ada pelopor kepada Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM). DPMKelantan ditubuh 1938. Sebelum merdeka lagi. Oleh yang demikian, awal-awal penubuhan badan-badan korporat di Malaysia kebanyakannya diisi oleh tokoh-tokoh dari Negeri Kelantan. Tokoh-tokoh ini tidak menggunakan UMNO tetapi UMNO menggunakan mereka. Tetapi sekarang sebaliknya yang berlaku.

Kalau betul ingin bersatu dan bantu-membantu atas nama Melayu dan Islam, Kelantanlah tempat yang sepatutnya. Fikirlah Melayu!!

Muramatsu
United Kingdom


BACA JUGA : Barisan Bertindak Perpaduan Melayu memang hebat!
Dan bila DEB di mansuhkan, kononnya Melayu marah tapi ....

Photobucket

3 comments:

Anonymous said...

ppim pergi duduk jauh2lah..kisah ayam daging pun tak dapat selesai.ni nak selesai masaalah umat cukuplah tu..tanya dlm talipun jawab bukan main sedap...sampai aku buanglah semua ayam yg aku perap dlm freezer,tup-tup tunggu kabar berita melalui laman web dia sunyi sepi...menyesal betul aku jadi ahli kena bayar duit pendaftaran cuma dapat sticker nak tampal kat kereta..malu aku nak tampal.kalau ada sticker aku sayang kelantan ke..pas ke...baik aku letak bebenda tu walaupun aku anak johor...geram betul.makmur2..

Anonymous said...

Ini bukan Melayu tapi DKK.

Bulan Penuh 2012 said...

Setinggi-tinggi penghargaan untuk Putera Mahkota Kelantan, Tengku Fariz Petra atas ucapan di PWTC semalam penuh bermakna dan mungkin dapat memberikan kesedaran dan pemahaman kepada ahli-ahli Umno yang selalunya pendek akal.

Antara isi kandungan ucapannya yg menarik perhatian saya;

1) Hak2 istimewa orang melayu dan kedudukan agama Islam memang telah dijamin oleh perlembagaan persekutuan, justeru timbul sebarang persoalan bahawa kedudukan mereka tergugat.

Maknanya, Umno tak payah ribut-ribut kerana tak ada satu partipun yang bercita2 untuk mengubah peruntukan2 ini. Rakyat mengundi PR kerana bimbangkan Umno dan juak2nya menghakis kehebatan kontrak sosial ini dan menggunakannya utk kepentingan taliperut mereka.

2) Raja2 Melayu dan institusi Istana akan menjadi benteng terakhir dan akan terus mempertahankan kedudukan istimewa ini.

Maknanya, putera raja yang bijaksana ini beritahu ahli2 Umno, dalam sejarah Umno sejak merdeka, setiap kali Umno merosakkan hak2 ini dan membuat negara dalam keadaan kucar-kacir, Tuanku-tuanku Sultan telah memainkan peranan untuk memperbetulkan keadaan.

Contohnya, Raja Perlis dan Terengganu tidak menerima calon MB yang rasuah dan menindas rakyat, sebaliknya memilih mereka yang berkredibiti dan berjiwa rakyat untuk memimpin Perlis dan Trengganu masing2. Saya percaya, jika kedua2 MB ini bertukar perangai dalam penggal ini, baginda Sultan tidak teragak2 menolak mereka.

Apabila tiada parti yg mendominasi kerusi2 Dun di Perak, Sultan Perak telah menggunakan kebijaksanaan baginda dalam memperkenankan kerajaan campuran PR di Perak. Baginda Sultan tidak pedulikan provokasi perkauman BN dan huru-hara Umno Perak serta propaganda KJ di media arus perdana.

Makna ke-2, Umno memang tak boleh harap, sehinggakan Istana terpaksa mainkan peranan. Tak faham2 ker.

3) Banyak maklumat yang salah diterima sebagai benar, contohnya sms dan email.

Maknanya, baginda mengingatkan Umno supaya jangan jadi bodoh semua benda nak percaya bulat-bulat, periksa dahulu kebenarannya jangan telan bulat2. Untuk maklumat lanjut eloklah rujuk kenyataan Ku Li dalam EGM Umno Gua Musang baru2 ni.

Baginda mungkin juga merujuk akan kedangkalan puak2 BBPM yang menyangka perpecahan dalam Umno adalah perpecahan bangsa Melayu. Tidakkah mereka sedar walaupun bernama melayu, Umno turut dianggotai pendatang2 haram Filifina di Sabah dan orang2 Thailand di Kelantan, malah Umno bahagian Bukit Bintang turut dianggotai oleh Bangla dan nepal yang dapat IC ekspress.

Tak semena2 muncul pulak Aziz Tapa bercerita pasal gerabak keretapi yang tergelincir sebab kepala lokomotifnya rosak. Tak pelikpun, Subky Latif dah sebulan cerita pasal tukar kepala gerabak Umno supaya gerabak-gerabak yang tergelincir dapat berfungsi semula.

Kisah keretapi masuk sungai kat Tenom, Sabah bolehlah dijadikan panduan untuk puak2 BBPM yang payah nak faham.

Ampun tengku, patik merafak sembah mengucapkan terima kasih tidak terhingga atas nasihat2 tuanku ini. Patik akan sebarkan titah tuanku ke seluruh pelosok negara di bawah batu jemala patik ini.


anakbulan
http://bulanpenuh2012.blogspot.com
noontimesilence@yahoo.com

Posting terkini

Blog Archive