KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 12, 2008

ALU RUSTAM DI BELASAH PELAYAR

Dari Kacamata Mohd Ali Rustam
Wak pada mulanya malas nak baca artikel yang disiarkan oleh Ali Rustam. Kebiasaannya, wak perhatikan bahagian komen kerana sebelum ini, tiada komen yang diluluskan. Menarik hari ini, sudah ada komen yang tersiar, lalu wak klik pada bahagian tersebut dan selepas membaca kesemuanya, wak baru berminat nak tahu apa sebenarnya kandungan yang terdapat di dalam artikel beliau, sehingga para pelayar membelasah kenyataan beliau itu.

Ladang ternakan babi hadiah pilihan raya

Dari kacamata
TAHNIAH kepada kerajaan Selangor kerana meluluskan cadangan untuk membina ladang ternakan babi bernilai RM100 juta di Sepang. Sesungguhnya usaha yang dilakukan oleh kerajaan baru gabungan PKR, DAP dan Pas ini adalah sebagai hadiah kepada para pengundi yang menyokong parti mereka, termasuk para pengundi beragama Islam pada pilihan raya umum lalu.

Isu babi telah lama menjadi masalah di negeri Melaka dan kerajaan negeri sentiasa bersikap bahawa ternakan babi hanyalah untuk keperluan dalam negeri dan bukannya untuk tujuan eksport. Oleh sebab itu, kerajaan Melaka sentiasa memastikan jumlah ternakan tidak melebihi had yang telah ditetapkan iaitu antara 45,000 hingga 60,000 ekor sahaja. Manakala kawasan ternakan yang dibenarkan hanyalah di kampung Paya Mengkuang, Masjid Tanah.

Bagaimanapun, ada sesetengah pihak yang bersikap degil dan terus menternak babi di luar kawasan Paya Mengkuang manakala jumlahnya sehingga mencapai ratusan ribu ekor yang menyebabkan berlakunya pencemaran air dan udara di kawasan berkenaan. Hal ini sudah pasti tidak disenangi oleh kaum Melayu yang tinggal di kawasan tersebut sejak sekian lama. Oleh sebab itu, pada tahun lalu kerajaan negeri telah mengadakan usaha untuk mengurangkan kandang babi yang tidak memenuhi syarat. Walaupun pada awalnya ia mendapat bantahan di kalangan pengusaha, namun hasil pemuafakatan yang tebal dan sebati dalam kerajaan BN, maka ia berjaya diselesaikan menjelang pilihan raya umum lalu.more...

Disiarkan pada 11 April (Semalam) dan merujuk pada hari ini 12 April jam 8.41pm sudah ada 37 komen yang tersiar dan hampir kesemuanya mengkritik artikel beliau. Kesian pun ada, tapi bagus juga dibelasah secukup rasa kerana seorang Ketua Menteri yang sebelum ini dibabitkan dengan isu babi di Melaka, kononnya menyatakan dirinya sudah selesai dari kemelut dan mengkritik isu babi di Selangor pulak. Hehehe....ni yang tak syok jadi blogger ni. Kalau blogger bodoh macam wak tak per, tapi kalau dah jadi KM, artikel kena ada klas. Kalau blog nak main belasah je.....tak payah jadi KM, jadi macam Radenjowo je.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive