KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 12, 2008

Pak Lah Tukar WPI kepada Iskandar Malaysia?

abdullah ahmad badawi pak lah 110907minda-kembara

Pak Lah terlupa agaknya masalah dan ‘problem’ tu sama sahaja. Kehadiran Pak Lah ke Johor hari ini memang mempunyai beberapa agenda yang tersirat dan tersurat. Selain daripada bertujuan untuk mengadakan pertemuan dengan pimpinan UMNO negeri Johor dan Ketua UMNO Bahagian-bahagian (berkempen secara tidak langsung untuk pemilihan parti) Pak Lah juga hadir untuk mengumumkan bahawa Wilayah Pembangunan Iskandar akan bertukar nama sekali lagi. (Tukar nama lagi???)

Saya ingin mengulas beberapa perkara dalam kunjungan Pak Lah ke Johor khususnya Pak Lah sekarang ini sedang dilanda masalah untuk mengekalkan kedudukan sebagai Presiden UMNO tetapi ketika ini saya ingin menyebut tentang pengumumkan Pak Lah bahawa Wilayah Pembangunan Iskandar telah diubah namanya, sekali lagi.Wilayah Pembangunan Iskandar (Iskandar Development Region) merupakan koridor pembangunan yang dilaksanakan di selatan Johor. Sebelum ini, koridor ini dikenali sebagai South Johor Economic Region (SJER) atau Pembangunan Wilayah Ekonomi Selatan Johor. SJER ditubuhkan pada 30 Julai 2006 dan pada 4 November 2006 koridor ini dinamakan pula WPI bersempena nama Sultan Johor, Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail.

Hari ini Pak Lah mengumumkan koridor ini ditukarkan nama Iskandar Malaysia (IM).Saya tidak faham kenapa perlu koridor ini ditukar namanya sekali lagi. Adakah Pak Lah beranggapan bahawa dengan menukarkan nama WPI kepada IM akan meningkatkan pelaburan ke koridor tersebut? Saya pasti dengan penukar nama ini akan meningkat lagi kos koridor tersebut.

Jika anda melayari laman web berikut, http://www.idr.com.my/ (laman web untuk WPI) dan http://sjer.com.my/ (laman web untuk SJER) anda akan melihat paparan yang sama kerana kedua-dua laman web ini diwujudkan untuk mempromosikan koridor ini. Adakah selepas ini satu lagi laman web akan diwujudkan lagi sempena nama baru bagi WPI? More...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive