KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 12, 2008

RADIO SELANGOR FM HALANG MB BUAT PENJELASAN

“Mereka mengambil masa dua setengah tahun, melawat negara-negara Eropah, saya tengok gambar-gambarnya. Selepas dua setengah tahun masih belum dapat buat keputusan? Mereka sudah luluskan projek itu.”
Kelantankini
(...)
Melalui siaran berkenaan beliau turut berhasrat membetulkan kaedah pemberitaan berat sebelah oleh pihak media terutama berkaitan projek ternakan babi bersepadu yang disensasikan pihak media.

Katanya beliau telah menunggu selama dua setengah minggu untuk merealisasikan hasratnya itu namun tidak diendahkan oleh pihak berkenaan.

“Malangnya kaedah pemberitaan berat sebelah itu tidak dapat diperbetulkan.

“Saya berhasrat ke udara sejam seminggu untuk ditemu ramah di radio supaya saya boleh beritahu rakyat apa visi dan program saya untuk Selangor. Saya juga mencadangkan kepada mereka supaya membuka program kepada penyertaan rakyat Selangor,” katanya.
“Sudah dua minggu setengah, jika mereka masih enggan komited, saya tidak mahu mereka berada di pejabat Selangor (bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri). Pejabat Selangor FM ada di sana dan mereka gelar diri sebagai Radio Selangor. Jika mereka gelarkan diri ‘Radio Non-Selangor’, mereka boleh cari pejabat di tempat lain, itu pandangan saya,” tambahnya.
Sementara itu Abdul Khalid meminta belia berumur antara 21 dan 35 tahun yang tidak melanjutkan pelajaran supaya mendaftar diri dengan kerajaan negeri untuk diberikan pekerjaan.

Beliau berkata di Selangor terdapat 18 pusat latihan kemahiran yang tidak berapa aktif dan beliau mahu sebanyak mungkin belia mendaftar dan diberi latihan.

Abdul Khalid berkata pensyarah dari dalam dan luar negara akan dipanggil bagi merangka modul-modul latihan yang sesuai dan diminati golongan tersebut. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive