KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 28, 2008

Arab Dogol, Melayu Badigol

 tranungkite - " Menyentuh kepada tajuk saya di atas, mungkin ada pihak akan menyelar dengan tajuk yang agak keras tapi hakikat nya begitulah. Sesungguhnya tiada apa yang ada pada perjuangan untuk memartabatkan sesuatu kaum. Apa yang harus kita tumpukan di sini adalah perjuangan untuk memartabatkan Agama Islam di bumi Malaysia yang bertuah ini. Perjuangan kaum adalah perjuangan yang sia-sia, lebih membawa keburukan daripada kebaikan.

Sudah hampir dua tahun saya merantau mencari rezeki di bumi Arab ni…. Sebelum saya menjejakkan kaki di sini, saya begitu menghormati bangsa Arab… Kini setelah mengenali budi pekerti mereka, ternyata semua sangkaan baik saya terhadap mereka meleset sama sekali…. Kini saya mula menyelar dan mengutuk bangsa arab….Kini tiada apa yang boleh saya banggakan dengan bangsa Arab… Pun begitu, saya tetap bangga pada sejarah bangsa Arab kerana di situlah mula bertapaknya Syi’ar Islam di muka bumi ini…. Saya tetap berbangga pada sejarah bangsa Arab sebab Nabi Muhammad SAW, junjungan kita, berdarah Arab. Selain dari bangga dengan sejarah bangsa Arab, saya juga berterima kasih pada mereka kerana jika bukan sebab mereka, kita masih lagi beragama Hindu, atau mungkin kita kini menyanyi sambil bertepuk tangan di hujung minggu di dalam gereja.... Terima kasih para pedagang arab yg telah menyampaikan syi'ar islam ke Tanah Melayu.... alhamdulillah.... more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive