KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 28, 2008

Komen PAK DIN

Komen menarik, untuk artikel Ketua UMNO Kampar syor Tajol Rosli letak jawatan

Pak Din said...

Baru – baru ini saya bersama keluarga menghadiri majlis perkahwinan sahabat saya di Taman Perumahan SMTD Kampar, apa yang menariknya adalah apabila melalui Pekan Kampar di sepanjang jalan tersebut terdapat banting dan banner Parti Islam semalaysia (PAS) mengucap terima kasih dan ucapan selamat kepada pemandu yang melalui jalan tersebut. Terdetik di hati saya “wah! PAS dah tawan Kampar”.

Pada keesokan harinya sewaktu melayari internet di pejabat, saya merasa agak mual dengan kenyataan UMNO Kampar yang mendesak agar YB Dato’ Seri DiRaja Tajol Rosli meletakkan jawatan kononnya petisyen telah ditandatangani oleh 111 ahli jawatankuasa cawangan UMNO Kampar, ketua kampung dan sebagainya. Mengapa begitu berdendam UMNO Kampar terhadap YB Dato’ Seri DiRaja Tajol Rosli? Adakah ia benar-benar luahan hati masyarakat Kampar atau terdapat tangan jahat di belakang tabir yang mengawal ‘remote control ini’?

Umum mengetahui kehebatan Dato’ Mohamed Radzi Manan, seorang saudagar peralatan ketenteraan (Pengerusi Eksekutif Le Proton Lima Sdn Bhd) dan dilantik sebagai Exco Kerajaan Negeri Perak hanya di zaman YB Dato’ Seri DiRaja Tajol Rosli. Tinggal pula di kawasan perumahan mewah di Bukit Tambun yang berjiranan dengan Kerabat Diraja Negeri Perak, menunjukkan nikmat kemewahan yang beliau nikmati sebagai Ketua UMNO Bahagian Kampar. Tetapi persoalannya adakah begitu hebat individu yang diberi nama Mohamed Radzi Manan ini?

Pernah bertanding sewaktu pemilihan Majlis Tertinggi UMNO 1996-1999 dengan mendapat tempat ke 35. Memenangi pilihanraya sebelum ini dengan majoriti 1, 970 menentang calon PKR, tak begitu berkesan sewaktu menjawat jawatan sebagai Exco Kerajaan Negeri dan pelbagai lagi. Masih teringat bagaimana sorakkan di Kediaman MB Perak apabila nama anak beliau di calonkan untuk bertanding menggantikan tempat beliau. Bukan sorakkan menyokong, tetapi membangkang pencalonan tersebut sehinggakan ada yang sanggup berkampung di Kediaman MB Perak untuk menyatakan rasa meluat mereka terhadap pencalonan tersebut. "Budak beringus hendak diletakkan menjadi calon, kenapa tidak dipilih orang yang telah lama berkhidmat dalam Umno bahagian, yang banyak berjasa" adalah antara kata-kata yang dihemburkan oleh mereka.

Hebat Radhi Manan! UMNO untuk anak beranak, Ketua Bahagian - Radhi Manan, Ketua Wanita - Isteri Radzi Manan, Ketua Puteri - Anak Saudara Radzi Manan, sekarang ADUN Tualang Sekah - Anak Radzi Manan. Saya tidak menyalahkan suara hati golongan ini kerana jika beginilah ‘role model’ pembela UMNO yang maha hebat sudah pasti untuk PRU-13 UMNO boleh gulung tikar.

Umum mengetahui anak beliau bukan ahli UMNO di Bahagian Kampar, suatu ketika dahulu ‘anak emas’ Radzi Manan ini merupakan ahli pergerakan Puteri UMNO Bahagian Tambun, disebabkan perbalahan beliau dengan Ketua UMNO Bahagian Tambun, anak beliau dipindahkan ke salah satu Bahagian di Kuala Lumpur.

Apakah jasa besar beliau sewaktu menjawat jawatan sebagai Exco dahulu? Apakah produk pelancongan atau model pertanian yang berjaya beliau ketengahkan sewaktu menjadi exco dahulu? Yang pasti rakan-rakan agak takut untuk menghantar proposal kepada beliau, takut salin kulit kata mereka!

Saya agak risau kalau inilah model pejuang untuk membela dan menyatukan UMNO, lebih baik bermula sekarang kita pakat beli kopiah putih lebih-lebih sikit takut tak sempat. Brother, pangkat tak boleh di bawa mati! UMNO bukan milik anak beranak!. UMNO adalah milik Orang dan Ahli UMNO.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive