KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 6, 2008

HISAMUDIN:Menteri Pelajaran Paling Teruk dalam sejarah

ATranungkite - Menteri Pelajaran yang paling tak reti mengajar sekarang: Hisamudin Tun Hussain Onn merupakan menteri pelajaran yang paling teruk dalam sejarah dunia pendidiukan.

Di zaman beliaulah kementerian pelajaran menjadi kucar kacir, pelbagai dasar yang dibuat menyusahkan guru dan para pendidik serta kenyataan beliau kelihatan longgar apabila sesuatu dasar dipertikaian oleh banyak pihak.
Pendidikan, satu institusi yang sepatutnya berjalan lancar dan tidak banyak menimbulkan masalah telah menjadi antara kementerian paling panas berada di pentas politik negara ini. Pelbagai kisah dan pekeliling yang dibuat nyata menyusahkan semua warga yang terbabit.

Kita tidak hairan dengan keadaan yang berlaku memandangkan beliau merupakan seorang yang amat taksub mengejar kedudukan dalam kabinet. Di samping bertungkus lumus menyelamatkan kedudukan waris jari hantunya: Najib Tun Razak.

Kecelaruan perjawatan, skim yang tidak selari dengan pangkat dan macam-macam arahan yang tidak bersiku antara kementerian dan beliau sendiri menunjukkan kepincangan nyata itu.

Zaman beliaulah sistem mata gaki guru jadi tunggang terbalik, penempatan guru siswazah tak terurus, gaji siswazah kecil drp bukan siswazah, skim pinjaman buku teks tak berapa nak selesai, penghapusan penipuan yuran sekolah. Dan paling memalukan PPSMI yang tidak berjaya dilaksanakan.

Inilah pemimpin Melayu Amno, bila bercakap mengeluarkan kenyataan (dlm TV3suku), "saya tidak mengejar kedudukan, pangkat dalam kerajaan. Itu bukan jenis saya," katanya.

Memanglah itu bukan jenis engko Hisangmudin..sebab jenis dan spesis ko tu penipu rakyat. Kementerian tunggang terbalik. Guru dan pelajar hancur!

Spesis sebenar kamu adalah "Bapok Kelas 3" layak jadi tukang buat keris berkarat sahaja. Segala kesusahan rakyat khususnya guru-guru yang yang teraniaya akan membuatkan kamu semakin tidak dihormati.

Tunggulah balasan kamu kelak!
"

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive