KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 18, 2008

UMNo minta berpakat lagi Melayu selepas 30 tahun ?

perantaukite - Melayu..Melayu...Melayu.. tiada nada paling kuat, gawatnya selepas ini di Malaysia melainkan slogan Melayu..Melayu lain. Semua adalah gara-gara keputusan PRU 12 lalu yang meranapkan hemogini UMno dalam kancah politik pelbagai kaum di Malaysia.

PAS dan UMNO dua parti Melayu establisah besar sering dijadikan rujukan khusus, bila bercakap soal penyatuan politik berdasarkan kaum. sejarah pernanh mencatatkan titik temu pernah diterokai PAS UMNo selepas 13 Mei 1969. Gabungan persepakatan ini sudah menjadi lipatan sejarah belaka, PAS diwaktu itu nampak ikhlas , tetapi UMno bertindak mengkhianati persepakatan itu dengan mencipta pelabagai perbedaan , maka atas alasan banyak sangat perbedaan itu, maka UMNo bertindak menyingkirkan PAS daripada pakatan kerjasama tersebut.

Maka PAS bersendirian kembali selama 30 tahun, binalah hubungan dengan menubuhkan CCC gagal, kemudian berpakat lagi menubuhkan Gagasan Rakyat bawah angkatan Perpaduan Ummah dengan S46 bilamana UMno diharamkan. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive