KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 24, 2008

Enam anak berhenti sekolah di N.Sembilan kerana miskin !

tranungkite - [...] "Kesan kemalangan menyebabkan saya tidak boleh duduk terlalu lama dan berasa terlalu sakit di badan. Sebelum ini, saya berulang alik dari Tanjung Malim, Perak ke Kuala Lumpur ketika bekerja di sebuah bengkel membaiki televisyen.

"Selepas kemalangan, saya berpindah ke kampung mengambil upah membaiki televisyen, mesin basuh dan kipas angin dari rumah ke rumah," katanya. Mohd Mokhtar berkata, pendapatan yang tidak seberapa dan tidak menentu tidak mampu menampung keperluan harian menyebabkan empat anaknya tidak dapat meneruskan persekolahan.

"Malah, atas desakan kemiskinan, kami terpaksa memberikan tiga anak kepada orang lain untuk dipelihara," katanya. Siti Khalijah berkata, mereka sebenarnya mempunyai 10 anak iaitu enam yang kini di bawah jagaan iaitu Mohammad Noramin, 11; Mohammad Noriman, 10; Norida, 7; Mohammad Nor Azmi, 6; Mohammad Norimani Nordin, 4; dan Shima, tujuh bulan. "Seorang lagi anak kami dijaga ibu saya di Kepala Batas, Pulau Pinang," katanya.

Tinjauan Berita Harian mendapati rumah keluarga berkenaan hanya diterangi sebiji lampu kalimantang, tingkap rumah yang hanya ditutup kain buruk dan berlantai tanah. ... selanjutnya.

no2umnO - tahniah kerajaan BN kerana berjaya kurangkan jumlah orang miskin.

1 comments:

Rendah diri said...

Undilah PAS, takbir..
Allahuakbar!

Posting terkini

Blog Archive