KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 15, 2008

“Islamnya Siti Fatimah hanya di atas kertas”

republikkata - [...] Klip Video VK Lingam sudah selesai disiasat. Hasil siasatan dan laporannya telah pun diserahkan kepada YDP Agung. Kerajaan menerusi mesyuarat kabinetnya Jumaat ini akan memutuskan sama ada mahu didedahkan kepada umum atau tidak. Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) menyeru baru-baru ini supaya didakwa mereka yang terlibat dalamm percaturan hakim-hakim seperti perbualan oleh VK Lingam dalam pita itu. Publik telah mengikuti kes ini dari seawalnya, jadi kemungkinan mereka ingin mengetahui akan akhiran plotnya.

Dalam UMNO sibuk berteriakkan Hidup Melayu, ada permohonan untuk keluar Islam diterima di Mahkamah Penang. Pembenaran oleh mahkamah ini nyarisnya terselindung kerana isu Karpal sedang heboh diperdebatkan.

“Suruhanjaya Anti-Rasuah Malaysia (SARM) yang akan ditubuhkan kelak, tidak akan diletakkan secara khusus di bawah tanggungjawab Parlimen, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz.” -- petikan Malaysiakini.

Wajar Karpal Singh dikenakan tindakan kerana mempersoal institusi raja?

Mohd Farid, Karpal tidak wajar menyentuh bidang kuasa YTM Sultan Perak, namun ia wajar bagi seseorang menyuarakan atau membantah sesuatu yang tidak memberi kebaikan pada asasnya di atas prinsip demokrasi. Seperti umum mengetahui Datuk Jamry Suri tidak mahu berkerjasama dengan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak sekarang, oleh itu sepatutnya ia ditukar....selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive