KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 13, 2008

Jangan Perbesarkan Isu Remeh Temeh - Sultan Selangor

Bernama - Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah menggesa umat Islam di negeri ini agar tidak memperbesarkan isu remeh temeh hingga menjadi punca pertikaian; sebaliknya berusaha mengatasi masalah masyarakat yang lebih besar seperti perpaduan rakyat dan kemajuan Islam.

Baginda bertitah: "Segala sikap negatif seperti hasad dengki, tamak, perasaan curiga-mencurigai, tuduh-menuduh serta syak wasangka yang boleh mengakibatkan persengketaan perlulah dikikis dan dihindari sama sekali."

Sultan Sharafuddin bertitah demikian di Majlis Penutupan dan Penyampaian Hadiah Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Negeri 2008 di Masjid Sultan Ibrahim di sini malam tadi.

Baginda juga menitahkan supaya bantuan kepada 5,042 fakir miskin di Selangor menerusi Lembaga Zakat Selangor ditambah terutamanya makanan asas seperti beras, tepung dan minyak masak, berikutan kenaikan harga barang makanan yang semakin meningkat.

Baginda turut menggesa pembekal-pembekal yang dilantik oleh Lembaga Zakat Selangor supaya menyampaikan bekalan makanan kepada golongan berkenaan dengan jujur dan amanah dan tidak mengurangi sukatan sambil mempastikan barangan makanan yang dibekalkan berkualiti baik.

Selaku Ketua Agama Islam di negeri ini, baginda juga mengingatkan umat Islam agar mematuhi sebarang keputusan dan ketetapan yang dibuat oleh Majlis Agama Islam negeri.

Baginda juga mahukan para ilmuan sentiasa bertanggungjawab dalam menyampaikan ajaran Al-Quran kerana sebarang penyelewengan dan penyimpangan dalam mereka menghuraikan Al-Quran akan mewujudkan ketidakseimbangan, kerosakan dan gangguan kepada umat Islam.

Pada tilawah itu, Juara Qari disandang oleh Mohd Noor Abdul Rahman, 33, yang mewakili daerah Klang sementara Juara Qariah ialah Norfaizah Panut, 19, dari daerah Hulu Langat....selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive