KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 13, 2008

Menantu siapa yang kurang ajar tu?

Menantu siapa yang kurang ajar? Tinggi mana status seseorang tu, kalau tak berbudi bahasa dan celupat mulut, maka nilai dirinya tiada. Pengajaran kepada rakyat sekelian, kalau nak pilih menantu, biar lah yang berbudi bahasa. Jangan belajar setinggi langit, tapi nilai diri dan budi pekerti serendah dibawah tapak kaki.

Baca teks ucapan Ahli Parlimen yang dimaksudkan di bawah ini ....

klpos - Saya tampil untuk turut serta membahas usul menjujung kasih ke bawah duli Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong di atas titah Tuanku di Dewan yang mulia ini.

Izinkan saya bermula dengan merakamkan ucapan takziah dan rasa simpati rakyat Rembau kepada rakyat negara Myanmar atas malapetaka taufan yang mengorbankan puluhan ribu nyawa di negara jiran kita itu. Saya harap bantuan dari masyarakat antarabangsa akan sampai terus kepada rakyat Myanmar tanpa sekatan untuk mengelak krisis yang lebih besar berlaku.

Tuan Yang Dipertua,

Inisiatif Kerajaan untuk menilai semula serta mengambil langkah-langkah untuk memperkasakan beberapa institusi pemerintahan dan pentadbiran adalah selaras dengan hasrat Kerajaan untuk mengukuhkan lagi lunas-lunas demokrasi, ketelusan, accountability dan integriti dalam sistem politik negara. Iltizam politik yang ditunjukkan oleh Kerajaan untuk membawa perubahan yang dituntut oleh rakyat adalah bukti komitmen Barisan Nasional kepada prinsip-prinsip tersebut secara hakiki dan bukan hanya sekadar retorik politik.
...selanjutnya [KLIK DI SINI]

2 comments:

Anonymous said...

laa......

cm ni je bentangan dia...????
klo cm ni takyah blajar jejauhh....
buang duit jee....

budak sekolah rendah pon pandai buat karangan....

klo cm ni.....aku sokong pendapat baik gunakan pita tape je kat parlimen........

itu pon tah sape yg sediakan text tu tah.....ye la....aku tengok dia dok bace jee......

ini yg kata nak jd PM sangat tuu..????

tak sanggop aku nak jd rakyatnyer beb..!!!!!!!

Anonymous said...

Aku tak sokong MP rembau tu, tapi isu yang diusul perlukan jawapan juga.PR jangan hanya pandai bawa isu, tapi kena pandai juga jawab isu. Aku dan terpikir balik ni,mungkin ramai lagi penyokong PR pun nak dengar jawapan.

Akhirnya aku cadang baik kita jadi penyokong atau penentang isu, isu yang baik kita sokong tak kira parti mana. Ahli Parlimen? Bila-bila kita boleh ubah, kan..kan..?

Pemikir Isu
Kuang,Selangor.

Posting terkini

Blog Archive