KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 8, 2008

Media gagal babitkan MB Perak dalam isu Karpal

Usaha media untuk membabit dan mempalitkan isu Karpal gagal bila soalan tidak dilayan oleh menteri besar Perak. Usaha itu di lihat sebagai usaha yang terdesak dari parti nazak UMNO yang cuba merosakkan nama baik Menteri Besar dengan isu isu politik murahan UMNO. Nasihat wak .... pergi tu tanya Pak Lah atau Gani Patail yang sibuk dengan desakan penamaan Menteri Besar TErengganu baru baru ini...... dengan ucapan "Kami Nak Idris Natang" ..... selanjutnya berita yang dimaksudkan.

bernama - Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mengambil sikap berdiam diri tanpa menyatakan sebarang pendirian terhadap sikap Pengerusi DAP Karpal Singh yang dianggap biadap mempertikaikan kuasa Sultan Perak dalam isu pertukaran Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIP).

"Tiada komen, tiada komen" kata Mohammad Nizar kepada pemberita hari Khamis berhubung isu itu.

Terdahulu, beliau mengadakan perjumpaan dengan badan-badan bukan kerajaan (NGO) di Bangunan Perak Darul Ridzuan di sini.

Walaupun menerima desakan daripada pemberita mengenai soalan itu, beliau tetap tidak memberikan sebarang komen dan dilihat seolah-olah tidak mahu terjebak dalam isu berkenaan.

Semalam, anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Pangkor, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir meminta Menteri Besar menyatakan pendirian kerajaan negeri terhadap sikap Pengerusi DAP itu.

Katanya seluruh rakyat yang menghormati institusi raja terluka dengan sikap Karpal itu terhadap Sultan yang pernah menyumbangkan jasa besar dalam perundangan negara dan disegani seluruh masyarakat.
...selanjutnya [KLIK DI SINI]


1 comments:

Putra IJ80 said...

Pandai pandai pula puak UMNO ni menghormati Sultan(Raja Raja)bila perkara sebegini berlaku,tetapi ketika Idris Jusuh dan kaumnya menentang Sultan malah Aggong,tak pula mereka berbuat apa apa.

Entalh kalu ada juga manusia yg terpengaruh dgn derama lapuk puak puak ni,.

Elok lah Tgku Adnan,Zamri(Pangkor) dua dari specis yg sama.

Posting terkini

Blog Archive