KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 12, 2008

Burung Tiung, tiung juga

Bila minyak naik harga .. ini kata Tiung,

''Apa yang berlaku ini, seluruh dunia turut menerima kesan termasuk Malaysia. Kita bukanlah sebuah negara yang kaya, jadi mahu tidak mahu kita perlu berhemah dalam menguruskan kewangan kita.''Oleh itu, kerajaan terpaksa juga menaikkan harga petrol sehingga 78 sen dan harga diesel RM1. Ini bukannya satu keputusan yang popular tetapi kita terpaksa juga melakukannya kerana kita merupakan kerajaan yang bertanggungjawab,'' kata Shahrir - Utusmeloya.

Tapi ... tahu kah kita, selama ini apa bentuk pembangunan yang merapu, kita dah buat? Berapa banyak belanja dah di belanjakan? Berapa banyak wang Petronas dah kita gunakan? Apa yang kita dapat dari perbelanjaan tersebut? Berapa banyak projek terbengkalai dan pembaziran? Berapa kaya menteri menteri kita?

Bila disuruh kurangkan harga, sibuk lah kata, negara kita miskin. Bila dah banyak duit, semua menteri tak ingat dunia ......

Aku tak kira .... yang penting, turun kan harga minyak. Aku nak balik kampung pun senang dan aku nak berbelanja pun mampu. Aku peduli apa dengan kaya atau miskinnya negara. Kalau dah sedar miskin kenapa tak kurangkan gaji dan elaun menteri .... Piiiraaaaahhhhh, sapa yang percaya apa kata menteri sekarang? Korang nak tau miskin ke tak negara .... korang baca cerita dongeng ni.

Menteri mesti berkorban, bukan rakyat!
Taman Tamadun Islam (TTI) Akan Jadi ‘Gajah Putih’
TEKS UCAPAN DR WAN AZIZAH
Kisah kapalselam….
NAJIB: KITA DIPAKSA MELAYAN HOBINYA
Gov paid RM39m for Angkasawan project, or the rakyat pay?
Projek Angkasawan .... Terbang la lagi.
Jet Sukhoi: India beli USD$40juta, Malaysia beli USD$50juta

semua tu kerana negara kita miskin.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive