KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 12, 2008

Perkasakan Ngv Sebagai Alternatif Petrol Dan Diesel

azzlie - Malaysia sebagai sebuah negara pengeluar minyak dunia kini sudah tidak mampu lagi menanggung subsidi untuk rakyat mereka. Tidak seperti negara-negara pengeluar minyak lain, kerajaan merasakan mereka sudah tidak lagi mampu untuk menanggung beban kenaikan minyak global yang semakin meningkat hari demi hari. Oleh itu, rakyat perlu lah bersama-sama kerajaan menanggung beban. Bagi tujuan itu nilai 78 sen seliter yg dinaikkan oleh kerajaan dirasakan munasabah.

Lagipun rakyat sepatutnya mengubah cara hidup mereka. Inilah masanya untuk rakyat berkorban demi negara mereka. Lagipun duit keuntungan petronas itu perlu diagih-agihkan kepada pelbagai projek-projek mega yang lain. Kita perlu membiayai Monsoon cup yg berprestij di dunia, F1, KlCC, Petronas Ochestra dan lain-lain lagi projek mega. Maka memang patut rakyat berkorban sedikit demi kemajuan yang dikejar.

Di sini, kerajaan sepatutnya memberikan satu alternatif kepada rakyat. Kenaikan harga minyak bukan sahaja memberikan impak kepada minyak semata-mata, tetapi turut memberi impak besar kepada harga-harga barang keperluan lain seperti baragan harian, makanan, besi dan sebagainya.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive