KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 29, 2007

BUWASIR KUALA TERENGGANU?

The image “http://buletinonline.net/images/stories/kgchina2.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

Maka ‘Bandaraya Warisan Pesisir Air Kuala Terengganu’ Namanya (Bawasir KT)

dipetik: Buletinonline

Tidak pasti samada aku harus berbangga atau aku harus berduka dengan kemasyhuran bandaraya Kuala Terengganu dengan rasminya pada selasa depan bersamaan dengan 1 Januari itu. Ada banyak sebab kenapa aku harus memandang sinis akan penjenamaan Bandaraya Kuala Terengganu itu yang bagi aku hanya helah memancing undi

Tujuh sebab kenapa saya rasa sinis akan bandaraya Kuala Terengganu

1. Demi untuk mengangkat Kuala Terengganu sebagai bandaraya, dan kerana kutipan cukai belumpun mencapai 80juta setahun dengan jumlah penduduk juga kurang dari 500ribu orang, maka Kuala Terengganu diangkat menjadi bandaraya konsep. Bandaraya Persisiran. Bandaraya konsep itu kononnya jalan merintis untuk jadi bandaraya sebenarlah.

2. Kuala Terengganu menjadi bandaraya dengan adanya Mc Donald di stesen bas yang selama ini penuh dengan mek mek selenger yang macam baru masuk bandar, baru ada Giant yang gigih nak bersaing dengan Maidin Mall lalu membangunkan kedai betul betul di tepi Maidin.

3. Adakah penjenamaan bandaraya pada 1 Jan untuk meraih undi? Maksudnya, wah BN memerintah 4tahun terus jadi bandaraya? Terus kuala terengganu maju, padahal tak ada apa yang berubah sangat sejak 10tahun dulu. Kalau adapun cuma aliran trafik yang ermm...bagi aku dah pening sebab dah tak tahu jalan mana boleh lalu, jalan mana tak boleh lalu.

4. Jalanraya sedia ke menjadi bandaraya? Maksudnya, setiap kali musim raya..kesesakan tak habis-habis dibandaraya Kuala Terengganu itu. Oh pengangkutan awam pun sama. Masih digunakan bas-bas yang hendak roboh itu. Maka tak ke mencemar imej bandaraya?

5. Dengan adanya masjid replika kristal tu dah boleh angkat jadi bandaraya ke?

6. Penduduk ramai lagi yang miskin, nak pergi shopping pun berkira duit di poket. Apa ertinya bandaraya apabila penduduk makin di tindas dengan kenaikan semua harga akibat penjenamaan itu?

7. Oh sebab paling akhir ialah kerana budget UNTUK PERASMIAN BANDARAYA KUALA TERENGGANU menjangkau sehingga RM4 juta. Banyak tu. Semata-mata untuk perasmian. Berapa banyak bunga api nak dipancarkan ke udara agaknya?

Apapun, tahniah warga Kuala Terengganu. Akhirnya sudah bergelar bandaraya. Sepertimana aku hairan dengan Shah Alam yang tidak ada hospital itu boleh menjadi Bandaraya, begitu jugalah aku hairan dengan Bandaraya Kuala Terengganu. Semoga Terengganu terus maju |more...|

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive