KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 23, 2007

"ANAK HALAL" UNTUK GENERASI BARU KITA

Foto

FASHA SANDHA 9 SEPTEMBER

9 SEPTEMBER



dipetik: klpos

FILEM berani Osman Ali kali ini berjaya mendapat klasifikasi 'U' (Untuk Tayangan Umum) selepas Lembaga Penapisan Filem (LPF) membuat dua potongan. Filem yang memfokuskan keadaan remaja kota yang terpinggir ini memaparkan keadaan hampir sebenar keadaan yang berlaku di tengah kota metropolitan Kuala Lumpur. Babak yang tidak mendapat kelulusan LPF ialah ketika Milya lakonan Raja Farah dirogol oleh salah seorang gangster lakonan Fauzi Nawawi yang menuntut hutang daripada keluarga Milya sebagai 'bayaran hutang'.

Babak lain ialah apabila Osman Ali cuba tayangkan 'pesta lalok' oleh anak-anak muda yang sedang gian menikmati najis dadah di sebuah gudang yang ditinggalkan.

Namun, terdapat banyak lagi adegan-adegan ganas dalam filem ini yang tidak sepatutnya membolehkan Anak Halal mendapat 'U' seperti aegan lepasan geram Milya terhadap mayat ketua gangster lakonan Zulhuzaimi. |more...|

No2umnO - Apakah mentaliti LPF, Lembaga Penapisan Filem Malaysia apabila menkategorikan "ANAK HALAL" yang mempunyai adegan ganas dan seks kepada "U"? Tidak hairan lah kalau negara kita dipenuhi dengan cerita cerita lucah yang melampau sehingga boleh menyebabkan remaja kita ketagih seks. Semuanya sudah tiada rahsia dan semua nya sudah terbuka. Pengarah tak betul, penerbit tidak betul, Pelakun pun sama, LPF pun songsang, penyiarkan apatah lagi. Semuanya bersubahat. Usah nak salahkan video lucah sahaja sedangkan yang bertanggung jawab menyaring cerita pun mentalitinya kuning dan biru. Negara Islam konon. Pooooraaaahhhhh !!!!

Kekadang cerita Indonesia dan Barat lebih Islam dari cerita negara kita. Kononnya adegan lucah boleh 'boxoffice' kan filem tempatan. Itu lah mentaliti yang terbabit. Kalau dah macam ni, lebih baik buat cerita lucah, lagi laku dan cepat kaya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive