KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 23, 2007

AWAS MAINAN POLITIK GERAKAN DAN UMNO !!!

http://www.ardiefamily.com/wp-content/uploads/2007/05/19052007181.jpg

Radenjowo

Gerakan berada di dalam keadaan serba salah. Tidak semua pemimpin Gerakan yang mengutuk UMNO kerana tindakan meminggirkan kaum India. Hakikatnya isu Hindraf telah berjaya menolak keujudan UMNO dan Parti komponennya. Kalau UMNO di pinggirkan rakyat berbangsa India, maka MIC dan Gerakan serta PPP pun turut menerima nasib yang sama.

Pada logiknya, mengundi PPP, MIC atau GERAKAN akan memberikan kemenangan kepada Barisan Nasional, lantas memberikan terus mandat pemerintahan kepada UMNO. Maka untuk tidak membenarkan UMNO terus menjadi pemimpin maka undian terhadap PPP, MIC dan GERAKAN terpaksa di korbankan. Pengundi terpaksa beralih kepada DAP, KEADILAN atau PAS sekali pun.

Kebimbangan ini sebenarnya sudah dirasai oleh pemimpin komponen parti Barisan Nasional, termasuk GERAKAN. Maka pelbagai usaha terus di lakukan agar kepercayaan kaum India kembali kepada mereka. MIC dengan caranya dan Gerakan dengan kaedahnya. Cuma PPP yang belum memberi sebarang komen.

Menurut kaum India, mereka sudah tawar hati dan tidak mahu lagi mengundi BN dan parti komponennya. Ini menimbulan kebimbangan mereka bertambah. Langkah yang dilakukan oleh S.Paranjothy adalah langkah yang berbaur politik yang sering dilakukan oleh kebanyakan pemimpin GERAKAN, baik MCA mahupun MIC. Ianya adalah STRATEGI dan MAINAN politik semata mata !!!

"Mereka mengapi-apikan sentimen perkauman di kalangan masyarakat mereka dalam usaha untuk meningkatkan karier politik mereka," kata Naib Ketua Pemuda Gerakan, S Paranjothy.

Begitu lah kenyataan pendek dari beliau. Tetapi ianya dibesar besarkan oleh media arus perdana, seolah olah benar lah S. Paranjothy berjuang untuk kaum India. Tetapi sedar kah kita bahawa beliau tidak sekali kali akan menggadaikan masa depan dan jawatan dengan membuat kenyataan bodoh sebegitu, selain ianya sudah dirancang terlebih dahulu bersama kepimpinan UMNO.

Liciknya mainan politik mereka sehinggakan semua rakyat bising tentang perkara ini termasuk blog No2umnO sendiri, tetapi selepas di amati, tidak mungkin berita menyiarkan isu sedemikian selain dari mempunyai niat tertentu.

Barisan Nasional berharap agar, berita sensasi ini dapat di baca oleh semua pihak. Agar sokongan kaum India kembali kepada Gerakan dan kaum Melayu kembali kepada UMNO. Mereka mengkritik sesama mereka. UMNO kononnya berjuang untuk melayu dan Gerakan untuk kaum India. Semuanya BOHONG.

Bila bertemu, mereka akan ketawa melihat bagaimana rakyat dengan mudah terbawa bawa dengan isu perkauman dan manafaatnya diperolehi oleh UMNO dan Gerakan. Tanya pemimpin berbangsa Cina di dalam parti berkenaan, apa kata mereka? Mereka tidak memberikan sebarang komen kerana ia adalah kenyataan yang tidak melibatkan bangsa Cina. Kalau benar ianya perjuangan, sudah pasti seluruh pemimpin GERAKAN turut mencemuh UMNO. Begitu lah sebaliknya. Tapi ini tidak berlaku.

Rakyat jangan terpengaruh dengan berita seperti ini kerana selagi ianya datang dari parti komponen Barisan Nasional sendiri maka tiada lah niat lain kecuali politik semata mata.

Rujukan
Pemuda Gerakan tuduh Umno api-apikan sentimen perkauman
Umno guna politik perkauman - Pemimpin Gerakan
Kenyataan terdesak S.Paranjothy
Tidak boleh menegur sesama BN Sejak kebelakangan ini banyak ...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive