KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 30, 2008

JANGAN DOA DAN BACA YASIN DISEKOLAH?

imej dari: cursingmalay



"Walau bagaimanapun sejak kebelakangan ini Kementerian Pelajaran Malaysia telah menerima banyak aduan dari kalangan ibu bapa yang berasa kesal dan kecewa terhadap pengurusan sekolah sama ada di peringkat sekolah rendah mahu pun diperingkat sekolah menengah yang tidak peka terhadap sensitiviti kaum yang ada disekolah mereka. Oleh kerana itu maka terdapat program dan aktiviti anjuran pihak sekolah dilihat sebagai mewujudkan segregasi kaum di sekolah sekolah. Antaranya ialah pembacaan doa semasa perhimpunan, bacaan Yaasin dan lain aktiviti/program agama yang seumpamanya dimana waktu pengajaran dan pembelajaran telah digunakan disamping itu murid murid keturunan dan agama lain terpaksa menunggu sehingga aktiviti/program berkenaan selesai." - Surat pekeliling dari kementerian Pelajaran (Dato Hajah Noor Rezan Binti Bapoo)


Begitu lah isi kandungan surat yang dikeluarkan pada bulan Oktober 2007 kepada Pengarah Pelajaran negeri negeri dari seorang yang bergelar Dato dan Hajah. Aku tak tau nak kategorikan dia ni sebagai Islam atau tidak tetapi tiadalah idea lain kecuali menghapuskan budaya Islam dan kaedah berdoa semata mata untuk menjaga hati orang lain. Mungkin kalau hendak perpaduan kaum disekolah, PESTA JOGET DAN DANSA Perlu diadakan.

Selepas ini mungkin sembahyang Jumaat pun akan diharamkan kerana waktu solah selesai sekitar jam 2.30 ptg mengganggu waktu pelajaran. Umat Islam Jangan terkejut dah la..... Ini lah Islam Hadhari, Islam yang tinggal beberapa hari lagi.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive