KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 2, 2008

Majistret berang, tertuduh lewat hadir kerana tertidur


MStar

"Kamu tahu atau tidak kes dibicarakan hari ini?" tanya Nariman kepada Khair Muzakkir setelah mahkamah berhenti rehat selama 20 minit.

"Tahu," katanya.

"Habis, kenapa datang lewat," tanya Majistret.

"Saya tertidur," kata tertuduh yang berasal dari Jalan Sultan Mahmud, yang kemudiannya diikuti dengan gelak kecil oleh orang awam yang memenuhi mahkamah bagi mengikuti perbicaraan kes tersebut.

Nariman kemudian turut bertanyakan soalan yang sama kepada Mohd Idris sebelum memberi amaran keras kepada kedua-dua tertuduh supaya tidak mengulangi perbuatan tersebut.

Ketika itu juga telefon bimbit salah seorang daripada 19 tertuduh berbunyi menyebabkan Nariman mengarahkan salah seorang anggota polis untuk merampasnya.

Sementara itu pihak pendakwa raya memohon agar kes tersebut dipindahkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu untuk dibicarakan bersama dengan satu lagi kes melibatkan dua lelaki atas dua pertuduhan pilihan iaitu menggunakan kekerasan dan sengaja cuba mencederakan seorang anggota polis dalam kejadian yang sama.

Timbalan Pendakwa Raya Mohamad Hanafiah Zakaria dalam penghujahannya berkata, Seksyen 117 Kanun Tatacara Jenayah, mengkehendaki seseorang majistret menghentikan perbicaraan dan memindahkan kes tersebut ke mahkamah yang lebih tinggi sekiranya sebelum perbicaraan atau semasa perbicaraan, pendakwa raya memohon supaya kes itu dibicarakan di mahkamah yang lebih tinggi. |more...|

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive