KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 23, 2008

TERIMA WATIKAH, ANGKAT SUMPAH TIDAK JADI

MB T'ganu: Upacara angkat sumpah tak jadi
malaysiakini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kijal, Datuk Ahmad Said, 51, hari ini menerima watikah pengisytiharan pelantikan sebagai menteri besar Terengganu yang baru.

Watikah pengisytiharan tersebut diserahkan kepada beliau oleh Yang Dipertua Majlis Penasihat Pemangku Raja (MPPR), Tengku Sri Panglima Raja Tengku Baderulzaman.

ahmad said 230308Upacara itu diadakan pada jam 8.28 pagi di Istana Terengganu, di Kuala Terengganu.

Bagaimanapun, tarikh upacara angkat sumpah belum ditentukan lagi.

Malam tadi, setiausaha agung BN dan Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengingatkan Ahmad bahawa beliau akan dikenakan tindakan disiplin Umno dan "menanggung akibat" jika menerima pelantikan dan mengangkat sumpah jawatan menteri.


Tengku Adnan berkata Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, yang juga presiden Umno, telah mengeluarkan suratcara pelantikan kepada Datuk Seri Idris Jusoh sebagai menteri besar dan tidak betul bagi Ahmad untuk mengangkat sumpah jawatan itu.

Semalam, Pejabat Sultan Terengganu mengumumkan Ahmad, 51, dilantik menteri besar besar dan majlis mengangkat sumpah di Istana Tamu pagi ini.

Menjelang keputusan istana itu, kesemua 23 Ahli Dewan Undangan Negeri (BN) BN Terengganu dalam satu sidang akhbar semalam memberi amaran untuk memboikot majlis esok atas alasan tidak menyokong calon lain selain Datuk Seri Idris Jusoh.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive