KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 22, 2008

BPR kepada Suruhanjaya, sekadar 'gincu' untuk politik Abdullah

harakahdaily - Cadangan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk menjadikan Badan Pencegah Rasuah (BPR) sebagai sebuah suruhanjaya bebas dianggap pelbagai pihak sekadar bersifat 'kosmetik' bagi mencantikkan wajah politik beliau yang semakin buruk berikutan kekalahan teruk BN dalam pilihan raya umum lalu.

Keputusan pilihan raya itu juga membuktikan bahawa segala idea, janji dan dasar yang pernah diuar-uarkan Abdullah pada empat tahun sudah tidak dapat diterima lagi malah dianggap sebagai retorik politik semata-mata khususnya yang membabitkan isu-isu rasuah.

Buktikan dengan pelaksanaan

Mengulas lanjut isu terbabit Bendahari PAS Pusat, Dr Hatta Ramli berkata badan itu tidak perlu diberi 'imej' baru jika pelaksanaannya masih berada ditakuk lama dan tidak mendatang sebarang impak maksima dalam kesungguhan kerajaan untuk memanteras gejala rasuah dalam negara khususnya yang melibatkan pemimpin politik atau tokoh yang berpengaruh.

Beliau menjelaskan contoh badan yang dikatakan bebas seperti Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang dilihat bersikap dan bersifat menyelebelahi kerajaan dalam banyak hal dan mendiskriminasikan parti pembangkang terutama membabitkan pilihan raya. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive