KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 4, 2008

Mahkamah tolak saman pemula Dun Sanglang

Harakahdaily
(...)Selain itu katanya, mahkamah mengarahkan plaintif memfailkan petisyen pilihan raya dan mahkamah akan menyediakan penghakiman.

"Kami telah berhujah panjang tadi tapi mahkamah tidak mahu mendengar merit tentang kes ini dan sebaliknya kata mereka, menurut perlembagaan negara, kes ini perlu difailkan petisyen pilihan raya,"jelasnya.

Bagaimanapun menurut Mohamed Hanifa, dalam penghujahan yang dibuat, pihak peguam plaintif membangkitkan sekiranya difailkan petisyen pilihan raya, mahkamah akan mengisytiharkan pilihan raya perlu dibuat semula sedangkan yang berlaku hanya kesilapan sahaja.

"Kami beranggapan yang berlaku hanyalah "human error". Hujah kita tadi, keputusan pilihan raya belum digazet dan belum muktamad jadi kes ini boleh dibicarakan. Tapi mahkamah tidak menerimanya.

"Jika difailkan petisyen dan diarahkan mengadakan pilihan raya semula, ini seolah-olah SPR tidak menghormati keputusan rakyat yang memilih Ustaz Hashim sedangkan yang berlaku itu hanyalah satu kesilapan," jelasnya. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive