KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 25, 2008

Gani Patail.. Jaguh Kampung

atranungkite - Jawabnya senang saja sebab peguam yang dihantar Singapura adalah jaguh dunia manakala peguam yang dihantar Malaysia ialah jaguh kampung yang tak berguna juga. Maka kita hantar peguam yang tak berguna, maka kita dapatlah terumbu yang tak berguna. Singapura hantar peguam yang hebat, depa dapat Pulau Batu Putih yang banyak menfaat.

Itulah dia Peguam Negara Malaysia yang entah berapa kelasnya jika dibandingkan dengan Peguam Singapura yang ternyata lebih bijak, lebih berkarisma dan lebih bernilai daripada gani Patail yang semua orang meluat. Dulu madet suka pada dia sebab boleh dikulikan untuk buat aniaya kepada DSAi tapi sekarang madet pun benci kepada dia sebab sekarang dia jadi kuli Lah Bedui pulak. Itulah dia taraf AG kita yang hanya layak jadi kuli kepada pemerintah yang zalim.

Berbalik kita kepada kisah batu Putih. Batu Putih amat dekat dengan Johor jika dibandingkan dengan Singapura. Kalau secara logik akal sudah tentulah Pulau Batu Putih dapat kepada Malaysia sebab Johor Malaysia punya. Maka PBP adalah selogiknya hak Malaysia. Tetapi disebabkan dalam perbicaraan logik bukan persoalannya. Persoalannya ialah bagaimana peguam yang berhujah boleh mempengaruhi hakim . bagaimana peguam yang berhujah dapat membuktikan kebenaran berpihak kearahnya. Maka ternyata Gani Patail tidak kuat hujahnya berbanding peguam Singapura. Maka gani Patail dari negara yang besar seperti Malaysia kalah kepada peguam dari negara kecil seperti Singapura. Kalau Gani Patail ini jepun, rasa aku dah lama dia bunuh diri dengan harakiri. Mati secara terhormat lebih baik dari hidup jadi pengkhianat.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive