KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 6, 2008

Undang undang tali pinggang punya hal

Kalau lah mati berlaku 2 atau tiga kali di dalam satu putaran hidup, seperti yang di percayai oleh kaum Hindu....berikut adalah berita yang paling sukar untuk aku percaya. Mati, hidup, mati lagi, hidup lagi ....susah aku nak caya berita cam ni......Sejak bila undang undang adil ? Terkincit penguatkuasa nak ambil tindakan undang undang. Cakap jangan sebarang cakap. Aku dah muak dengan cerita sama sepanjang tahun..... korang tak der cerita baru ke?

MB, VIP tidak terkecuali peraturan - Pelaksanaan pakai tali pinggang keledar penumpang belakang mulai bulan depan

Menteri Besar dan semua orang kenamaan (VIP) perlu memakai tali pinggang keledar tempat duduk belakang ketika mereka menaiki kereta rasmi. (bhg. cerita yang memuntahkan aku)

Pengarah Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) Kedah, Surentharan Mathavan berkata, langkah itu untuk menjadikan mereka sebagai contoh kepada rakyat agar mematuhi arahan pemakaian tali pinggang tersebut yang masih dilihat janggal oleh rakyat Malaysia.

“Berdasarkan kajian Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (Miros), memakai tali pinggang keledar di bahagian tempat duduk belakang kereta boleh menyelamatkan kira-kira 50 peratus nyawa penumpang sekiranya berlaku kemalangan,” katanya kepada pemberita di sini semalam. ..... baca di Kosmo

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive