KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 1, 2008

Orang Asli di temui

BEBERAPA anggota puak di lembangan Amazon baru ditemui dan tempat tinggal mereka dilihat di negeri Acre, Brazil dekat sempadan Peru, Mei lalu.  Gambar yang diambil dari udara itu diedarkan oleh pertubuhan Survival International. Survival menganggarkan ada 100 puak tempatan yang tidak pernah berhubung dengan dunia luar, belum ditemui di rantau Amazon.

BEBERAPA anggota puak di lembangan Amazon baru ditemui dan tempat tinggal mereka dilihat di negeri Acre, Brazil dekat sempadan Peru, Mei lalu. Gambar yang diambil dari udara itu diedarkan oleh pertubuhan Survival International. Survival menganggarkan ada 100 puak tempatan yang tidak pernah berhubung dengan dunia luar, belum ditemui di rantau Amazon - Bharian



Rujuk berita kosmo
Sekumpulan Orang Asli Amazon yang tidak pernah menjalin hubungan dengan manusia moden berjaya ditemui berdekatan sempadan Peru dan Brazil, kata Yayasan Indian National kelmarin.

Beberapa gambar Orang Asli itu berjaya dirakamkan dari sebuah pesawat yang terbang di kawasan hutan Terra Inigena Kampa e Isolados do Envira yang dilindungi di Sungai Envira.

Satu gambar menunjukkan dua lelaki di mana tubuh mereka berwana merah dan sebahagian rambut dicukur cuba mengacukan tombak ke arah pesawat itu.

Di belakang lelaki itu, seorang wanita turut memerhati ke arah pesawat dengan tubuhnya dicat warna gelap. - dan lagi....

No2umno - terima kaseh nasikandarpenang ..... wak terlepas pandang.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive