KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 16, 2008

Pas Perlu Komited Laksanakan Perundangan Islam

msomelayu - [...] Rasanya perundangan Siasah Syariah itu perlu untuk dijadikan panduan kerajaan Pakatan Rakyat bagi dilaksanakan di negeri-negeri pemerintahannya bukan ditunjangi Pas seperti Kelantan. Walaupun Kedah dan Perak menteri besarnya daripada Pas, tetapi negeri berkenaan nampak sedikit kekok untuk melaksanakan perundangan demikian.

Misalnya Azizan Razak (MB Kedah) dikenali sebagai pemimpin Pas yang vokal terhadap Islam namun sejak jadi MB ini beliau seakan sudah mula mengalami kelemahan bateri dan nada cakapnya juga sudah berubah dan daya tolenrasninya juga semakin baik!

Cuma saya merasa sedikit pelit kenapa pengumuman perkara sepenting itu dibuat oleh Naib Ketua Pemuda dan bukan Timbalan atau Ketuanya sendiri? Apakah sudah ada pembahagian tugas (kuota) dalam Dewan Pemuda Pas, isu-isu semasa mencakupi ekonomi, sosial diserahkan kepada ketuanya Sallahudin Ayub, soal-soal membawa memorandum diserahkan kepada timbalannya, manakala soal-soal berhubung dengan keagamaan dan perundangan Islam atau yang boleh menimbulkan kontroversi diserahkan kepada Naib Ketua, Azman Sapawi.

Sebenarnya cadangan yang diumumkan oleh Azman itu perkara besar dan perlu diberikan keutamaan dan penekanan. Pemuda sebagai sayap kanan dalam parti sepatut menjadi pendesak kepada badan induk melakukan sesuatu tindakan ke arah mencapai agenda perjuangan. Dewan pemuda patut menjadi pihak yang memantau, mencetus dan mengasak agar agenda parti dilaksanakan.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive