KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 16, 2008

Perlukah talipinggang keledar?

REMUK: Keadaan kereta yang terbabit dalam kemalangan di KM 68 Jalan Lama Sungai -Petani Butterworth dekat Tikam Batu, awal pagi semalam.

REMUK: Keadaan kereta yang terbabit dalam kemalangan di KM 68 Jalan Lama Sungai -Petani Butterworth dekat Tikam Batu, awal pagi semalam. Pertembungan antara kereta Waja buatan Malaysia dan Volvo ....

Kita lihat kemalangan melibatkan kereta proton Perdana ..., korang bayang kan berapa kah kelajuan ketika kemalangan? 120 - 240km/jam?

http://sejuk.viere.net.my/wp-content/uploads/2008/05/kemalangan2.jpg

Bandingkan dengan kemalangan kereta Eropah ....

http://farm2.static.flickr.com/1414/625960043_100a3f8ce6.jpg?v=0

lihat tempat duduk pemandunya, dan berapa kah kelajuan ketika kemalangan mereka?

http://www.streetsblog.org/wp-content/uploads/2007/09_24/32813754.jpg

dan lihat gambar ini, perhatikan bahagian pemandunya ...

Kalau aku ada kemampuan untuk membeli kereta baru tempatan .... aku lebih teruja untuk membeli kenderaan 2nd hand ... import. Kerana keselamatan keluarga aku, adalah tanggung jawab aku. Kalau aku bawa kenderaan perlahan ... orang hentam kereta aku, kalau aku laju, mungkin aku hentam kereta orang. So ... aku punya wang dan aku berhak untuk beli kereta yang aku mahu. Yang pasti berbaloi dengan nilai yang aku bayar.

Persoalan lagi, kalau kemalangan kenderaan tempatan seperti di dalam imej, logik kah pemakaian talipinggang keledar? Bagaimana dengan anda.... Masih mahu membeli kenderaan yang baru dan berplastik? Style ada, keselamatan ... tarak.

2 comments:

Anonymous said...

Tu sebab kereta cc tinggi tak layak untuk di eksport. Sebab tak lulus piawaian kereta import negara sana.

Anonymous said...

Salam

Bawa kenderaan 100km/jam pun boleh hancur. Buktinya kereta wira aku, sudah total lost .... hampeh.

Aku sekarang pakai kereta jepun. Sekurang kurangnya aku tak bimbang sangat.

Posting terkini

Blog Archive