KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 25, 2008

Apa Jaminan Ketua Polis Negara Dan Peguam Negara Tidak Terlibat Dalam Siasatan

 tranungkite | ....Betul dari segi luaran memang mereka tidak akan terlibat tetapi apa jaminan yang mereka berdua tidak akan mengarahkan pegawai-pegawai bawahan mereka untuk membuat siasatan seperti berlaku pada tahun 1998 dulu? Perlu diingat, kedua-duanya ini adalah antara pihak yang begitu berdendam dengan Dato Sri Anwar. Mereka tahu jika Dato Seri Anwar terlepas kali ini dan berjaya menjadi PM, nasib mereka akan menjadi bertambah buruk apabila segala salahguna kuasa, penyelewengan mereka selama ini akan terbongkar.

Kita lihat saja peguam yang digunakan oleh Ketua Polis Negara ini dalam kes untuk menyaman Dato Seri Anwar ialah peguam yang sama membela salah seorang dari anggota Unit Tindakan Khas yang disyaki membunuh warga Monggolia dulu dan ini membuktikan juga bahawa salah seorang anggota Unit Tindkan Khas itu dipaksa menerima peguambela yang dilantik oleh pihak tertentu kerana untuk mengelakan nama Ketua Polis Negara dan Dato Najib dikaitkan dalam kes pembunuhan itu seperti Akuan Bersumpah pertama Bala.

Semua orang tahu bahawa Akuan bersumpah Bala yang pertama adalah betul dan rakyat tidak percaya akan Akuan bersumpah yang kedua kerana rakyat yakin bahawa Akuan bersumpah kedua dilakukan dengan paksaan atau ugutan bagi menyelamatkan Dato Najib dan Ketua Polis Negara. Apatah lagi isi-isi Akuan Bersumpah Pertama adalah sama dengan isi-isi lapuran polis yang dibuat Bala sebelum perbicaraan kes warga Mongolia itu di mahkamah dulu. Dan Bala kini bukan bersembunyi tetapi disembunyikan kerana bimbang dia akan menarik semula Akuan Bersumpah kedua dan mengekalkan Akuan Bersumpah Pertama. Di mana-mana kini kedengaran suara-suara berkata jika Bala tidak membatalkan Akuan Bersumpah Pertama tempohari, mungkin dia akan mengalami nasib yang sama seperti Altantuya. ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive