KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 25, 2008

AZIZ SHAMSUDDIN: UPAYA TIADA , NAFSU ADA


Aziz Shamsuddin hanya angan-angan kosong
Jamin
harakahdaily.net

Saudara Pengarang,
Assalamualaikum,

Saya nak bercerita mengenai Aziz Shamsuddin di kementeriannya. Tak 'perform' langsung. Dia 'blur' dan tak tau nak cakap apa. Dia akan tunggu orang suap, kalau dia cakap pun hal yang sama. Beliau tidak seperti Tan Sri Muhyiddin. Tegas, berwawasan dan ada kesungguhan untuk memajukan pertanian.

Kalau jemput hadir ke majlis kementerian susah sangat nak pergi. Sampai KSU kena pujuk dia. Kalau majlis KEMAS dan agensi FELCRA, RISDA dia pergi.

Kalau pergi majlis kementerian perkara sama yang dia cakap. Bangun pagi gerak-gerakkan tangan. Ucapkan syukur, kerjalah dengan baik. Tiada ketegasan langsung. Seperti pakcik-pakcik yang sedang memberi nasihat kepada anak-anak secara umum, tapi beliau tidak fokus mengenai kerja.

Kalau kita siapkan sampai berhari-hari teks ucapan yang penuh dengan fakta dan maklumat dan beri kepada dia untuk dibacakan, dia tidak pernah baca. Beliau asyik cakap mengenai Kempen Mari Belajar 2 Jam 3 Jam yang dia buat saja. Tak relevan langsung dengan kementeriannya. Itu bidang Kementerian Pendidikan. Letihlah orang tua tu.

Wartawan pun bosan dengan dia. Tidak ada apa-apa nak diceritakan. Asyik cakap benda sama. Nak masuk akhbar pun isu yang sama saja.

Bersopanlah sikit ketika di pejabat

Anda pergilah pulang ke rumah dan jaga baik-baik isteri muda anda. Jangan leka bermesra dengan pekerja di pejabat. Anda perlu sedar diri dengan usia anda, tapi selalunya anda pantang melihat pekerja yang cantik-cantik. Siap salam lama-lama.

148 buah kawasan Parlimen, adalah di luar bandar dan mereka ini perlu dijaga dengan baik oleh kerajaan. Perdana Menteri amat mengharapkan anda wahai Aziz untuk menjaga hati mereka sahaja.

Ini kerana, anda orang tua yang pandai beri nasihat dan pujuk orang luar bandar. Tapi, dari segi apa yang kena dibuat dia tidak boleh buat. Aziz tidak tegas, sehingga KSU boleh pijak kepala dia.

Apa dasar yang dia boleh buat? Hanya mengharapkan orang Kementerian buatkan untuk dia. Cuba lihat dalam 60 minit Bersama Menteri di RTM, banyak benda yang dia boleh cakap. Tapi, Aziz hanya bercakap hal yang sama dan tiada fakta-fakta yang meyakinkan dan kukuh.

SUSK dia pun diam, tidak pandai bercakap apa-apa. Harapkan pengampu yang buat kerja. Anda makan gaji buta sajalah. Sepatutnya dia beritahu menteri apa dasar-dasar baru yang kementerian sudah lakukan untuk membantu orang luar bandar. Selepas itu umumkan kepada akhbar, barulah nampak beliau itu bekerja dan ambil berat tentang peranan dia.

Itu sajalah. Saya nak cakap banyak lagi. Aziz ini orang tua yang kuat merajuk, letih kami mahu jaga hati dia saja. --- aba.

1 comments:

Anonymous said...

Hoi Budak Pendek!! Hang Balik Jaga Bini Muda hang sudah la..woi...

Kote Pendek nafsu besar...

Posting terkini

Blog Archive